صدور هشدار زرد هواشناسی در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به پیش‌بینی کاهش محسوس دما تا کمتر از صفر درجه، هشدار سطح زرد هواشناسی برای کشاورزان صادر شد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری، در شهرستان طارم کاملا ابری است و این شرایط در کوه‌های طارم می‌تواند به صورت مقطعی با مه گرفتگی همراه شود.

وی با بیان اینکه این شرایط بعدازظهر با وزش باد همراه می شود، تصریح کرد: از فردا پنجشنبه سرعت وزش باد در استان افزایش می‌یابد و در برخی مناطق به حد نسبتا شدید می‌رسد که این وضعیت تا اوایل هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت.

رحمن‌نیا یادآور شد: همچنین طی روزهای پیش رو به خصوص در نوبت بعداز ظهرها بارش‌های پراکنده و رگباری و وقوع رعد و برق محتمل است.

او با بیان اینکه تا روز شنبه هفته آینده تغییرات دمایی در استان محسوس نخواهد بود و در برخی ساعات و مناطق با افزایش نسبی مواجه خواهد شد، افزود: از روز یکشنبه هفته آینده به تدریج دما در مناطق مختلف استان به طور محسوسی کاهش یافته و تا اواسط هفته هوای سردی مستقر می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان ادامه داد: انتظار می‌رود در مناطق سردسیر استان حداقل دما به کمتر از صفر درجه برسد بر همین اساس کشاورزان باید آمادگی لازم را برای اقدامات حفاظتی در مزارع و باغ‌ها برای حفاظت محصولات از سرمازدگی داشته باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072519450
  • خبرنگار : 50160