مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌ها:

نرخ عوارض آزادراه اصفهان - شیراز منطقی است/مبلغ به جیب سرمایه‌گذار می‌رود، نه دولت

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور گفت: مبلغ ۱۲۰ هزار تومان عوارض برای آزادراه اصفهان -شیراز براساس هزینه‌های تمام‌شده این طرح تعیین شده و با توجه به سرمایه‌گذاری کلان و طول ۲۱۲ کیلومتری این آزادراه رقمی منطقی است. ضمن اینکه عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش خصوصی سرمایه‌گذار می‌رسد و نمی‌توان گفت دولت و وزارت راه و شهرسازی این مبلغ را دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا، محمد جورابچی درباره نرخ عوارض برای آزادراه اصفهان - شیراز اظهار کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی پروژه آزادراه اصفهان-شیراز به دلیل این که هزینه‌های کلانی برای احداث این پروژه انجام داده و ۲۱۲ کیلومتر طول این آزادراه است، تقاضای خود را به ستاد ماده ۳۷ آیین‌نامه اجرایی قانون مشارکت ارائه کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد شرکت سازنده بیشتر از عدد تصویب شده بوده و این عدد در کمیسیون تعدیل شد و بر مبنای هزینه‌های تمام شده پروژه و طول قابل توجه این آزادراه، هزینه ۱۲۰ هزار تومان برای خودروهای سواری در نظر گرفته شد.

مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور در ادامه توضیح داد: زمانی که مبلغ کل پروژه و زمان استهلاک آن را در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که این مبلغ کاملا منطقی و قانونی و به صورت کارشناسی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش خصوصی سرمایه‌گذار می‌رسد و نمی‌توان گفت دولت و وزارت راه و شهرسازی این مبلغ را دریافت می‌کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403072519443
  • خبرنگار :