شهردار منطقه ۳ تهران خبر داد

بهره برداری از ۲۵۲ خانه محیط زیست در شهر تهران

شهردار منطقه ۳ تهران از بهره‌برداری ۲۵۲ خانه محیط زیست در شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمید جوانی در آیین افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیست در سطح شهر تهران در قالب یکصد و چهل و ششمین پویش امید و افتخار که با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران، اعضای شورای شهر تهران و جمعی از مسئولین شهری برگزار شد، گفت: امروز با محوریت منطقه ۳ شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۲۵۲ خانه محیط زیست در شهر تهران هستیم. ۱۱ خانه از این خانه‌های محیط زیست در منطقه ۳ واقع شده است که یکی از این خانه ها در امامزاده قاضی الصابر و یکی در محله ده ونک افتتاح شده است. این اقدام با هدف تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ارتقاء سطح آموزش‌های زیست‌محیطی شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان انجام شده است.

وی افزود: خانه‌های محیط زیست در محلات مختلف تهران راه‌اندازی شده‌اند و هدف اصلی این پروژه، ایجاد آگاهی و ترویج رفتارهای سازگار با محیط زیست میان شهروندان است. محله ده ونک به طور عمد برای این افتتاح انتخاب شده است تا این منطقه از خدمات ویژه شهرداری بهره‌مند شود.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس و هماهنگی با نهادهای مختلف به‌ویژه آموزش و پرورش خبر داد و افزود: محیط زیست جایی است که آینده ما در آن شکل می‌گیرد و تغییرات اقلیمی آن را تحت تاثیر قرار داده است‌. این خانه‌های محیط زیست می‌توانند به عنوان پل ارتباطی بین جامعه و محیط زیست عمل کنند و با ایجاد این فضاها در سطح محلات، گام‌های کوچکی در مسیر تغییرات بزرگ زیست‌محیطی برداشته شود. هدف از این اقدام، تبدیل هر شهروند به یک نگهبان طبیعت و تأکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم دوره‌هایی را با همکاری آموزش و پرورش برگزار کنیم، تاکید کرد: خانه‌های محیط زیست می‌تواند رفتار خانواده‌ها را به رفتار سبز تبدیل کند و بر روی کودکان و نوجوانان اثر بگذارد. مهمترین نکته امروز در خصوص خانه‌های محیط زیست همکاری با سازمان‌های دیگر و به خصوص آموزش و پرورش است. همه مدارس ما می‌توانند یک خانه محیط زیست باشند. از همه بخش‌ها درخواست می‌کنیم به ما کمک کنند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403072519387
  • خبرنگار : 71505

برچسب‌ها