ادامه این وضعیت کار را برای پزشکیان دشوار می‌کند

یک فعال سیاسی اصولگرا بر این باور است که وضعیت حساس منطقه شرایط را برای فعالیت دولت پزشکیان دشوار کرده است.

به گزارش ایسنا، ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به شرایط این روزهای منطقه اظهار داشت: دولت چهاردهم که موجی از امید به اصلاحات را در جامعه برانگیخته است، در شرایطی  فعالیت خود را شروع کرده که متاسفانه فضای جنگی در منطقه شکل گرفته است. طبعا این وضعیت کار را برای پزشکیان و دولت او دشوار کرده است. به هرحال واقعیت این است که فضای جنگ همه فعل و انفعالات را تحت تاثیر خود در می آورد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در ادامه گفت: اما نکته امیدوار کننده دولت پزشکیان در این است که دستگاه دیپلماسی بسیار فعال است و وزیر امور خارجه با سفر به کشورهای مهم منطقه رایزنی های سیاسی - اقتصادی را ادامه می دهد تا همه دنیا بداند، ایران کشوری منفعل نیست و به مانند همیشه با صلابت و محکم در عرصه حضور دارد.

او افزود: دولت پزشکیان در مدت زمان فعالیت خود نشان داده که دو شعار مهم «وفاق ملی» و «دعوا نداریم» را به طور جدی در دستور کار قرار داده اند. در واقع این رویکرد مثبت دولت در شرایطی است که در چند سال گذشته به دلائلی جامعه دچار انشقاق شده و همچنین اعتماد عمومی رنگ باخته بود. اما این روزها امید به اصلاح امور و در نتیجه بازیابی اعتماد جامعه به سیستم مدیریتی کشور محتمل به نظر می رسد. فقط کافی است، دولت در رفتار خود منطقی عمل کند و با مردم صادق باشد تا شرایط ایده آل شود.

این چهره درباره تحرکات عناصر تندرو هشدار داد و تصریح کرد:گروهی که اصرار به تندروی در هر شرایطی دارد، به طور جدی علیه دولت سیاه نمایی می کند و تقابل را مهم می داند. بدون آنکه متوجه شرایط حساس فعلی باشد و بداند که رفتارشان چه هزینه هایی می تواند به مصالح نظام، کشور و البته مردم تحمیل کند.

وی تاکید می کند که همراهی مجلس، قوه قضاییه و دیگر ارکان نظام با دولت پزشکیان می تواند همه تحرکات منفی را خنثی کند و از این طریق کمک حال دولت باشد.

رئوفیان با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی در کشور گفت: اصلی ترین مطالبه مردم مهار گرانی، ایجاد شغل، حل مشکل مسکن و ... است. بر همین اساس تیم اقتصادی دولت باید در قدم اول به هماهنگی باهم برسند و در قدم بعدی شرایط را به طور دقیق علل بی نظمی را شناسایی و حذف کنند تا بتوانند، به راه کارهای مناسبی جهت رفع مشکلات اقتصادی برسند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403072519379
  • خبرنگار :