نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی:

مشارکت مردمی برای بازسازی عتبات عالیات افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی خواستار مشارکت بیشتر مردم استان در بازسازی عتبات عالیات شد. 

حجت الاسلام سید مهدی قریشی، ۲۵ مهرماه در همایش تجلیل از بانوان خادمین اربعین حسینی که در سالن همایشهای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد، با اشاره به بازسازی عتبات عالیات و نقش فعال جمهوری اسلامی و مردم استان در این امر افزود: با وجود اینکه مردم استان در این امر مقدس پیش قدم هستند اما می‌طلبد بیش از این نام استان در راه امام حسین بدرخشد. 

وی افزود: بنی امیه تصور می‌کردند با به شهادت رساندن امام حسین، نهضت اباعبدالله را از بین می‌برند اما غافل از اینکه خـون امام حسین(ع) تبدیل به یک لشکر عظیم شد و راهش قرنها ادامه یافت. 

امام جمعه ارومیه، حضور میلیونها نفر در اجتماع اربعین را حرکتی عظیم و قابل تقدیر دانست و گفت: این حضور میلیونی مردم از کشورهای مختلف در طول ادوار گذشته نشان می‌دهد خیال بنی امیه در مدفون کردن نام ابا عبدالله خیالی خام بود. 

حجت الاسلام قریشی، با بیان اینکه جبهه مقاومت از امام حسین(ع) الگو و درس گرفتند، گفت: شکل‌گیری جریان مقاومت فعلی را وامدار و بدهکار اباعبدالله الحسین هستیم. 

وی با بیان اینکه نهضت امام حسین(ع) ادامه دارد، اظهار کرد: روایت است ولی عصر(عج) در زمان قیام، خود را با امام حسین معرفی خواهدکرد و در آن روز دنیا اباعبدالله را خواهد شناخت. 

امام جمعه ارومیه با تاکید براینکه امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، گفت: هرکس به امام حسین متوسل شود، به ظفر می‌رسد اما اگر کسی خود را به امام حسین نزدیک نکند،متضرر خواهدشد. 

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403072519363
  • خبرنگار : 50136