تعمیر واحد گازی نیروگاه جندر سوریه توسط مهندسان ایرانی

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: اجرای عملیات تخصصی RI  واحد گازی نیروگاه جندر سوریه توسط این شرکت، دو میلیون و ۱۰۰ هزار یورو برای کشور ارزآوری داشت.

به گزارش ایسنا، مسعود مرادی روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه گفت: سهم دانش و تکنولوژی در صادرات کشور به عنوان یکی از معیارهای تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح بوده و موارد عام آن صادرات تجهیزات فناورانه و یا صادرات خدمات فنی و مهندسی در جهت توسعه و تقویت اقتصادی مطرح است.

مرادی افزود: بنابراین شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در ادامه تحقق تکالیف ذاتی خود در پایداری شبکه برق کشور با اتکاء به توان و تخصص و دانش بومی کارکنان، ورودبه بازار بین المللی و منطقه را یکی از تکالیف خود هدفگذاری کرده است که انجام موفق عملیات تخصصی RI واحد گازی نیروگاه جندر سوریه و ارسال آن به کشور مبدا یکی از ده‌ها اقدام موفق این شرکت در این عرصه بود.

مدیر عامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به اقدامات فنی و مهندسی صورت گرفته بر روی این واحد افزود: دمونتاژ تجهیزات توربوکمپرسور، تست و اندازه گیری ۱۷۲۳ عدد پره روتور و همچنین ساخت و جاگذاری ۱۶۹پره ساخت این شرکت به جای پره‌های معیوب ژاپنی درکنار ساخت ایربافل روتور و فعالیت رانات گیری، ماشینکاری و عملیات فوق تخصصی بالانس دینامیکی در خلاء در محل مجتمع بالانس و ارتعاشات شرکت با موفقیت به پایان رسید و هم اکنون در حال ارسال به کشور سوریه است.

 لازم به توضیح است که این واحد گازی با ظرفیت ۱۲۵ مگاوات توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن نصب و راه اندازی شده بود که عملیات RI و ساخت قطعات یدکی آن به شرکت تعمیرات نیروگاهی واگذار گردید که این موفقیت علاوه بر اثبات توان و حقانیت دانش مهندسی ایرانی به ارزآوری دو میلیون و۱۰۰ هزار یورو منجر شد.

 گفتنی است شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با هدف پشتیبانی از تولید برق پایدار و خط مشی انجام تعمیرات تخصصی و فوق تخصصی در زمینه صنعت برق، نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر صنایع مولد با قدمتی ۴۰ ساله در استان البرز کیلومتر ۷ جاده ملارد واقع شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403072519339
  • خبرنگار : 50022