مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره ) استان خبرداد

ایجاد ۲۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی از ایجاد ۲۵۴۷ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

رضا سلم آبادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه برای بیماران صعب‌العلاج و خاص، خدماتی  توسط کمیته امداد ارائه شده است، گفت: حدود ۶۳۳۵ بیمار صعب‌العلاج و خاص در خراسان رضوی هستند که از ابتدای امسال تا به امروز ۵۳۳۰ نفر از خدمات بیمه استفاده کرده‌اند.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: بیماران صعب‌العلاج کمیته امداد، خدمات متناسب با نیاز از قبیل اسکان، ایاب ذهاب، تجهیزات، دارو و ... دریافت می کنند .

وی افزود: برخی از بیماری‌های خاص عبارتند از: ام اس، هپاتیت، تالاسمی و  پیوند کلیه؛ که بیماران خاص در سطح استان حدود ۵۹۳ نفر هستند؛ این آمار در بیماران صعب‌العلاج به ۶۳۳۵ نفر می‌رسد و برخی از بیماری‌ها مانند سرطان، قلبی، تنفسی، گوارشی، زیر مجموعه این گروه بیماری است.

سلم آبادی بیان کرد: درخصوص پرداخت هزینه‌های بیماری، ضمن اینکه بیمار از فرانشیزهای بیمه پایه و تخفیفات دولتی تا دهک سوم استفاده می‌کند، کمیته امداد استان به منظور کاهش هزینه‌های بیمار تحت حمایت، با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرده که طبق این تفاهم‌نامه هزینه‌های بستری در تمامی بیمارستان‌های دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سطح استان در قالب تقبل هزینه پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد جهت توانمندسازی مددجویان ادامه داد: ایجاد اشتغال، تامین مسکن، توزیع جهیزیه و اقلام ضروری، کمک‌های درمانی، حامی‌یابی برای ایتام و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی سرلوحه خدمات برای مددجویان تحت حمایت در جهت توانمندسازی آنها است.

وی در خصوص جایگاه کمیته امداد در اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی، بیان کرد: جایگاه کمیته امداد در اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی در جامعه ملموس است به طوری که براساس برنامه‌ریزی انجام شده توسط کمیته امداد خراسان‌ رضوی، امسال در صورت ابلاغ و پرداخت تسهیلات از طرف بانکها ۱۵ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی توسط این نهاد ایجاد می‌شود و  سال گذشته نیز  ۱۸ هزار و ۸۵۴ فرصت شغلی توسط این نهاد ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه عمران و مسکن یکی از مهم‌ترین رسالت‌های کمیته امداد در خدمت به جامعه هدف است، تصریح کرد:  سال گذشته ۲۹۰۰ واحد مسکن مددجویی احداث، تکمیل و تحویل مددجویان شد و امسال نیز ساخت مسکن را در قالب نهضت ملی مسکن و تفاهم‌نامه دو و یا چند جانبه در برنامه داریم.

سلم آبادی با بیان اینکه در حوزه حمایت‌ از خانواده‌ها کمیته امداد اقداماتی داشته است، گفت: کمیته امداد خراسان رضوی خدمات متناسب با نیاز در حوزه حمایت به خانواده‌ها ارائه کرده و خدماتی مانند توزیع اقلام ضروری، جهیزیه و کمک به درمان بیماران تحت حمایت، در لیست برنامه‌های حوزه حمایت و سلامت این مجموعه قرار دارد؛ به عنوان مثال در هفته دولت سال جاری، ۴۴۵ سری جهیزیه و ۱۵۴۷ قلم لوازم ضروری به مددجویان تحت حمایت اهدا شد.

وی یادآورشد: سال گذشته خودکفایی تعداد ۶۱۲۱ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد انجام شد و امسال نیز خودکفایی مددجویان را در برنامه داریم.

وی با اشاره به اینک تعداد ۱۹۴ هزار خانوار در خراسان رضوی تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت : ۱۲۲ هزار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072519319
  • خبرنگار : 50664