رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان:

۲۰۰۰ مدرسه همدان انجمن اولیا و مربیان دارد

رئیس اداره‌ انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان همدان گفت: باتوجه به جمعیت دانش آموزی در مدارس، از ۲۵۰۰ مدرسه‌ موجود در استان، ۲۰۰۰ مدرسه دارای انجمن اولیا و مربیان است.

پروین سادات موسوی گفت: در همه‌ مدارسی که جمعیت دانش آموزی بالای ۱۰ نفر دارند انجمن تشکیل می‌شود، در مدارس دارای تا ۳۰۰ دانش آموز انجمن هشت عضو دارد که پنج نفر اصلی و سه نفر علی البدل هستند.  

وی افزود: این انجمن متشکل از مدیر مدرسه، یکی از معاونان به انتخاب مدیر، نماینده‌ شورای معلمان، معاون پژوهشی یا یکی از مربیان امور تربیتی است در صورت نبودن مربی، یکی از معلمان آگاه به مسائل تربیتی به انتخاب مدیر، منتخبان اولیای دانش آموزان هستند.

رئیس اداره‌ انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش استان همدان تأکید کرد: در مدارس بالای ۳۰۰ دانش آموز به ازای هر ۵۰ نفر یک نفر به تعداد اعضا اضافه می‌شود. 

موسوی گفت: امسال در بیشتر مدارس انتخابات انجمن‌ها به شکل الکترونیکی انجام شده است و آماده‌ تشکیل جلسه هستند.

وی مهمترین برنامه‌های هفته‌ پیوند اولیاء و مربیان را برگزاری وبینار سراسری با وزیر آموزش و پرورش، یک روز با اولیا در مدرسه و زنگ پیوند دانست و افزود: وظایف انجمن اولیا و مربیان در مدارس مشارکت در امور مدرسه به عنوان یک بازوی کمکی و طرح مسائل و کمک در رفع آنهاست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان،۲۴ تا ۳۰ مهر هفته‌ گرامیداشت پیوند اولیاء و مربیان است و در این هفته در مدارس واجد شرایط انجمن اولیاء و مربیان فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می‌کنند.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072519288
  • خبرنگار : 50416