فراخوان چهارمین جشنواره ملی «امیرکبیر» در البرز منتشر شد

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: جشنواره ملی امیرکبیر گفتمانی برای تقویت پیوند بین دانشگاه و صنعت است.

به گزارش ایسنا، غلامرضا اسکندریان روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشینه برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر اظهار کرد: نخستین بار در سال ۱۳۹۳ پیشنهاد برگزاری این جشنواره توسط همکاران جهاد دانشگاهی البرز مطرح شد که خوشبختانه مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.

وی با تاکید بر پشت سرگذاشتن سه دوره از این رویداد ملی (۹۹-۱۴۰۱ ) افزود: پیش از برگزاری این جشنواره  شناخت چندانی در خصوص رساله‌ها و پایان نامه‌های تقاضا محور وجود نداشت ولی امروز در نقطه‌ای قرار داریم که با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان به مطالب زیادی در این زمینه دست یافت.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز با تاکید بر اینکه این جشنواره در حقیقت گفتمانی برای تقویت پیوند بین دانشگاه و صنعت است، گفت: اگر به دنبال آن هستیم که جامعه ما در حوزه مباحث اقتصادی توسعه پیدا کند باید بخشی از توان جامعه دانشگاهی را در قالب پایان نامه و رساله به نیازهای عملیاتی بخش صنعت اختصاص دهیم. به عبارت دیگر باید به سمتی پیش برویم که بخشی از پایان‌نامه‌ها، به صورت تقاضا محور اجرا شوند تا بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند.

این مسئول اضافه کرد: شکاف عمیق اهداف و برنامه‌ها و فقدان گفتمان مشترک و موثر بین دانشگاه و صنعت موجب شده است که علی رغم اعتقاد هر دو طرف به تعامل و همکاری در عمل نتوانیم از ظرفیت‌های یکدیگر آن طور که باید و شاید بهره بگیریم.

وی توضیح داد: هرچند از ابتدای انقلاب تا کنون در بحث نوآوری و تولید علم تلاش‌های خوبی صورت گرفته است اما زمانی می‌توان امید به توسعه جامع کشور داشت که این دستاوردها به نوعی تجاری‌سازی شوند و امروز ما امیدواریم که برگزاری این جشنواره و رویدادهایی از این دست، بتواند در جهت تحقق این گفتمان در کشور موثر واقع شود.

وی افزود: برای تحقق این هدف باید در کنار شناسایی نیاز واقعی بخش صنعت، به دانشگاه ها هم میدان داد و از آنها حمایت کرد.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: علوم انسانی، علوم پایه، علوم فنی و مهندسی، علوم پزشکی و دامپزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و هنر و معماری، محورهای این جشنواره هستند و واجدین شرایط می توانند بر اساس این محورها، اطلاعات رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های خود که مورد حمایت کارفرمایی بوده است را ثبت و آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز اضافه کرد: طرح‌ها و پایان‌نامه‌های ارسالی به این جشنواره باید در بازه زمانی یک مهر ۱۴۰۰ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۳ دفاع شده باشند و مهلت ارسال آثار نیز از ۲۰ مهر الی ۲۵ آذرماه تعیین شده است.

به گفته اسکندریان؛ اختتامیه چهارمین جشنواره ملی امیرکبیر دی ماه ۱۴۰۳ در استان البرز برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: متقاضیان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به پایگاه الکترونیکی www.amirkabirfestival.ir مراجعه و نسبت به بارگذاری مستندات مورد نیاز اقدام نمایند و یا رساله و پایان نامه‌های خود را به دبیرخانه دائمی این رویداد ملی به نشانی کرج، عظیمیه، خیابان ندای جنوبی، خیابان خسروی پلاک ۸۱-۸۳  و کد پستی ۳۱۵۵۶۶۶۱۱۱ – ۳۱۵۵۶۶۶۱۱۴ ، جهاد دانشگاهی استان البرز ارسال کنند.

اسکندریان ادامه داد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ ‌۳۴۵۰۵۱۵۱-۰۲۶ تماس حاصل کنند.

وی در پایان با اشاره با اشاره به همکاری اتاق بازرگانی و بنیاد نخبگان البرز در فرایند برگزاری این جشنواره توضیح داد: در چهارمین دوره از این جشنواره سعی شده است تا در کنار ظرفیت‌های موجود،  از توان دانشگاه‌ها، نهادهای علمی به ویژه انجمن‌های علمی کشور و بنیاد علم ایران هم برای جذب جامعه هدف استفاده شود.



انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403072519283
  • خبرنگار : 50024