چشمی درب خانه هوشمند چیست/ انواع، کاربرد و راهنمای خرید

روزهایی که مجبور بودید با نوک انگشتان پا به جلوی درب خانه بروید و با نگاه سریع به چشمی ببینید چه کسی جلوی درب ایستاده، گذشته است. اکنون نسل جدیدی از چشمی هوشمند وارد بازار شده‌اند که به شما امکان می‌دهند با استفاده از یک صفحه نمایش LCD به راحتی فضای بیرون منزل خود را ببینید.

به گزارش ایسنا به نقل از اسمارتوم، سیستم چشمی درب خانه هوشمند راهی موثر برای محافظت از امنیت و حریم خصوصی شماست. شرکت هوشمند سازی smartome با بیش از 15 سال سابقه تولید و واردات تجهیزات هوشمند، بهترین مدل‌های چشمی دیجیتال بازار را با قیمت خوب و شرایط اقساط ارائه می‌دهد.

چشمی هوشمند چیست؟

چشمی دیجیتال محصولی الکترونیکی است که به شما امکان می‌دهد ببینید چه کسی در طرف دیگر درب قرار دارد. تفاوت چشمی هوشمند با یک چشمی سنتی این است که دوربین کوچکی دارد که در قسمت بیرونی درب تعبیه شده است که با نمایشگر LCD در داخل خانه کار می‌کند. شما می‌توانید آنچه را که در بیرون از خانه است را به کیفیت و وضوح بیشتری ببینید. هر زمان که کسی زنگ منزل را می‌زند، تصویر او از روی دستگاه یا گوشی همراه قابل مشاهده است.

چشمی درب خانه هوشمند می‌تواند ویدئو یا تصویر بازدیدکنندگان را ضبط کرده و این فایل‌ها را بر روی کارت‌های Micro SD ذخیره کند. چشمی دیجیتال با ارائه راهی ایمن برای شناسایی بازدیدکنندگان یا اتفاقاتی که در جلوی خانه شما رخ می‌دهند، سطح بالاتری از امنیت را ارائه می‌کنند. چشمی الکترونیکی به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به رفتن به جلوی درب و قبل باز کردن درب، شرایطی که در بیرون اتاق میفتند را زیر نظر داشته باشید.

مزایای چشمی دیجیتال درب

دیدن بیرون از چشمی هوشمند درب دیگر نیازی به قد بلند ندارد. این بدان معنی است که هر کسی با هر قد یا حتی بدون بلند شدن از روی مبل می‌تواند بیرون درب را از روی گوشی همراه مشاهده کند. این فناوری بهترین جایگزین برای چشمی سنتی و زنگ درب است. چشمی دیجیتال هر دو قابلیت از جمله دیدن پشت درب و زنگ را در خود دارد و شما می‌توانید هر دو را مدیریت کنید. از مزایای چشمی درب خانه هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسب حداکثر راحتی در بررسی اتفاقات جلوی درب
  • ذخیره تصاویر و ویدئوها از اتفاقات جلوی درب منزل
  • امکان بررسی از طریق گوشی، حتی در زمان دور از خانه
  • قابلیت نصب روی درب‌های فلزی، چوبی و شیشه‌ای
  • افزایش امنیت و جلوگیری از وقوع سرقت یا جنایت

همچنین چشمی درب خانه هوشمند به شما کمک می‌کند تا به صورت نامحسوس، بیرون خانه خود را تحت نظارت داشته باشید. چشمی سنتی به صورتی است که اگر پشت وایستید و از چشمی به بیرون نگاه کنید، کسی که بیرون ایستاده است متوجه شما می‌شود؛ اما با چشمی هوشمند نیازی به رفتن به پشت درب ندارید.

انواع چشمی درب دیجیتال

چشمی درب خانه هوشمند به انواع زیر تقسیم می‌شود:

  • چشمی دیجیتال معمولی: دقیقا روی چشمی سنتی قرار می‌گیرد. ارتباط نمایشگر این چشمی توسط سیم کشی به داخل ملک و یا ناحیه دیگری انجام می‌شود.
  • چشمی دیجیتال وایرلس: دوربین و باکس وایرلس روی درب ملک نصب می‌شوند. از طرفی، نمایشگر و چشمی بدون سیم کشی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.
  • چشمی دیجیتال وای فای: این چشمی از طریق وای فای و دسترسی به اینترنت با گوشی شما ارتباط می‌گیرد و تصویر بیرون درب را از گوشی نشان می‌دهد.
  • چشمی دیجیتال سیم کارتی: یک سیم کارت داخل چشمی درب قرار دارد و از این طرق با گوشی ارتباط دارد؛ بنابراین امکان تماس صوتی و شنیدن را فراهم می‌کند.

پیشنهاد ما خرید قفل هوشمند درب مجهز به چشمی دیجیتال می‌باشد. با نصب این قفل‌های ضد سرقت صاحب چشمی درب دیجیتالی آنلاین با قابلیت تشخیص چهره نیز خواهید شد. با یک تیر دو نشان بزن!

کاربرد چشمی درب خانه هوشمند

سازمان‌های پیشگیری از جرم توصیه می‌کنند از تجهیزات پیشرفته برای نظارت بر محیط بیرون خانه خود استفاده کنید. برای اکثر آپارتمان‌ها که تنها یک درب ورودی وجود دارند، تصمیم گیری برای خرید چشمی آسان است؛ اما املاک یا ویلاها درهای جانبی و ورودی‌های پشتی نیز دارند. پس مهم است که هر درب اصلی را به چشمی هوشمند مجهز کنید.

هر بار که شخصی به درب منزل شما نزدیک می‌شود، در هر زمانی از روز یا شب می‌توانید فضای بیرون خانه خود را بررسی کنید. فقط چند ثانیه طول می‌کشد تا ببینید چه کسی در جلوی درب است. گروه‌های آسیب‌پذیرتر جامعه مانند افراد مسن، کودکان یا کسانی که تنها زندگی می‌کنند، از طریق تلفن همراه می‌توانند نظارت بر پشت درب داشته باشند.

نکات مهم در خرید چشمی هوشمند

در زمان خرید چشمی دیجیتال توصیه می‌کنیم به نکات مهم زیر توجه کنید:

کیفیت تصویر

رزولوشن تصویر یکی از ویژگی‌های ضروری در چشمی هوشمند درب منزل است. رزولوشن به شما کمک می‌کند تا تصاویر را با کیفیت و وضوح بالا تماشا کنید. از طرفی، رزولوشن بالاتر هزینه بیشتری خواهد داشت. چشمی با رزولوشن پایین‌تر را می‌توانید با قیمت پایین‌تر انتخاب کنید، اما معمولاً وضوح تصویر بالایی نخواهید داشت.

میدان دید

میدان دید به موقعیت ملک و فضای جلوی درب بستگی دارد. انتخاب و نصب یک نمایشگر هوشمند درب با میدان دید وسیع بهتر است. میدان دید وسیع بدین معناست که شما می‌توانید منطقه بیشتری را از نمایشگر مشاهده کنید. بیشتر دوربین‌های چشمی میدان دید 155 و 120 درجه دارند. آنها می‌توانند همه چیز را در اطراف درب شما نشان داده و ضبط کنند.

اندازه چشمی

یکی دیگر از مواردی که در هنگام انتخاب و خرید چشمی هوشمند باید به آن توجه کنید، اندازه چشمی است. برخی از چشمی‌ها 10 تا 20 میلی‌متر هستند، در حالی که برخی دیگر اندازه 12 تا 24 میلی‌متری دارند. شما می‌توانید چشمی‌هایی با اندازه‌های 14 تا 30 میلی متر پیدا کنید. اندازه چشمی درب هوشمند ارتباط مستقیمی با قیمت و شرایط نصب آن دارد.

عمر باتری

برخی از چشمی‌های هوشمند به برق وصل می‌شوند، بنابراین در صورت قطع برق ممکن است از کار بیفتند. برای حل این مشکل باید یک چشمی دیجیتال قابل شارژ با باتری تهیه کنید. عمر نگهداری شارژ باتری به میزان استفاده از چشمی بستگی دارد. برخی از باتری‌ها فقط یک ماه دوام می‌آورند، اما بعضی چشمی‌ها مصرف باتری کمی دارند و تا سه ماه به تعویض باتری نیاز ندارند.

قیمت چشمی هوشمند درب

مهم‌ترین نکته بعد از مشخصات چشمی دیجیتال درب، قیمت آن است. قیمت با توجه به عوامل مختلف مانند برند سازنده، ویژگی‌ها، تکنولوژی مورد استفاده و شرایط نصب بستگی دارد. با این حال در بازار تنوع گسترده‌ای از انواع چشمی هوشمند دیجیتالی وجود دارند که قیمت آن‌ها حدودا بین 3 تا 10 تومان متغییر است.

چشمی درب منزل هوشمند از کجا بخریم؟

وقتی کسی زنگ خانه شما را به صدا در می‌آورد، اینکه قبل از باز کردن درب ببینید چه کسی پشت درب است، همیشه باعث اطمینان خاطر می‌شود. اکثر خانه‌ها یک چشمی درب سنتی دارند که باعث می‌شود از پشت درب ببینید چه کسی بیرون است؛ اما فناوری پیشرفت کرده است و اکنون چشمی الکترونیکی وارد بازار شده است تا نیازهای شما را برای افزایش راحتی و امنیت برآورده کند.

برای خرید بهترین چشمی هوشمند می‌توانید از وبسایت «اسمارتوم» اقدام کنید. این شرکت در فروش انواع چشمی درب خانه هوشمند از برندهای معتبر جهانی تخصص دارد. شما با خرید چشمی دیجیتال می‌توانید تا 15 سال از خدمات پس از فروش اسمارتوم بهره مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403072519276
  • خبرنگار :