برترین‌های نخستین جشنواره داستان کوتاه عشایر کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند

آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی داستان کوتاه عشایر با محوریت حماسه های عشایر و ارزش های فرهنگ عشایری در حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و نفرات برتر این رویداد معرفی شدند.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره داستان کوتاه عشایر با محوریت حماسه های عشایر وارزش های فرهنگی عشایری با حضور اساتید و علاقه مندان ادبیات و فرهنگ و هنر استان ظهر امروز در ساختمان حوزه هنری برگزار شد و با رای هیات داوران متشکل از مازیار افسر و میثم فرهمندیان از نفرات برتر این رویداد تجلیل به عمل آمد.

شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توجه ویژه حوزه هنری به ادبیات داستانی در دوره تحولی این مرکز گفت: ادبیات داستانی بستر تولید در هنرهای دیگر از جمله فیلم، نمایش و ادبیات پایداری است و براین اساس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی داستان نویسان استان و تولید آثاری با محوریت فرهنگ عشایری برگزار شده است.

وی بر رویکرد حوزه هنری مبتنی بر برجسته‌سازی هویت و هنر عشایر تاکید و اظهارکرد: از آثار ادبیات داستانی و به خصوص رمان در این مرکز حمایت می شود.

اسلامی همچنین به چالش‌های موجود در داستان‌نویسی اشاره کو تصریح کرد: متاسفانه در استان ما کار کافی روی تولید داستان نشده و شناخت ضعیف از این عرصه باعث شده تا نتوانیم آثار فاخری در همه قالبها تولید کنیم.

به گزارش ایسنا، اسلامی در پایان از برگزاری یک دوره آموزشی ۶ ماهه داستان نویسی با حضور یکی از نویسندگان شناخته شده کشور خبر داد و بیان کرد: با توجه به اهمیت بحث آموزش در نظر داریم با حضور یکی از اساتید کشوری به صورت حضوری و مجازی دوره ای را جهت رشد و تربیت نسل جدید داستان نویسی برگزار کنیم و به زودی این کارگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

شایان ذکر است نخستین جشنواره استانی داستان کوتاه عشایر از مردادماه با اعلام فراخوان آغاز به کار کرده است و با اعلام دبیرخانه بعد ازقضاوت ۳۰ اثر از داستان نویسان استان توسط آقایان مازیار افسر و میثم فرهمندیان ظهر امروز با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.
نفرات برتر این جشنواره به ترتیب عبارتند از:۱. سحر شریفی با اثر «یاد ایام و حسرت»۲. سروش درست با اثر «درفش کاویانی»۳. سید حسین یادگارنژاد با اثر «سیدمختار»۴. حمید حسینیان با اثر «شیر و خورشید»۵. رضا دانش پژوه با اثر «مردی با آستین بی‌دست»
این مراسم به شناسایی و تجلیل از نویسندگان جوان و استعدادهای نوپا در عرصه داستان‌نویسی پرداخته و امیدها برای توسعه فرهنگ داستان‌نویسی در منطقه را زنده کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072519258
  • خبرنگار :