ثبت رکورد جدیدی در کاهش اعتماد آمریکایی‌ها به رسانه‌های کشورشان

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد کمتر از یک سوم آمریکایی‌ها به رسانه‌های خبری این کشور اعتماد دارند که یک رکورد جدید در نوع خود محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی برگزار شده از سوی شرکت افکارسنجی «گالوپ» مشخص کرد تنها ۳۱ درصد از آمریکایی‌ها به رسانه‌های خبری کشور خود اعتماد دارند.

به نوشته «راشاتودی»، این نظرسنجی کاهش یک درصدی در بین آمریکایی‌ها معتقد به جامعیت و دقت گزارش‌های رسانه‌های خبری کشورشان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته را نشان داد.

بررسی روند نظرسنجی‌ها نشان از سیر نزولی اعتماد آمریکایی‌ها به این رسانه‌ها از سال ۲۰۱۸ تا کنون دارد.

همچنین برای سومین سال متوالی درصد آمریکایی‌هایی که به رسانه‌های کشورشان بی اعتمادی کامل دارند بیشتر از آنهایی بوده که به آن اعتماد دارند. نظرسنجی جدید با این وجود از یک کاهش اندک در میزان کسانی که بی اعتمادی کامل به این رسانه‌ها دارند را نشان داده و در حالی که این میزان در ۲۰۲۳ معادل ۳۹ درصد بود در نظرسنجی جدید به ۳۶ درصد رسید. از سوی دیگر سطح کسانی که گفتند به رسانه‌های خبری کشور خود «چندان اعتماد ندارند» در نظرسنجی جدید به ۳۳ درصد رسید.

در بین اعتماد جمهوریخواهان و دموکرات‌ها به رسانه‌های آمریکایی نیز شکاف قابل ملاحظه‌ای وجود دارد. در حالی که ۱۲ درصد از جمهوریخواهان اعتمادشان را به این رسانه‌ها ابراز کردند سطح این اعتماد در بین پاسخگویان دموکرات ۵۴ درصد بود. مقایسه نظرسنجی‌های برگزار شده در سه سال اخیر نیز کاهش شکاف در میزان اعتماد دموکرات‌ها و جمهوریخواهان به رسانه‌های کشورشان را نشان می‌دهد. طبق داده‌های شرکت گالوپ، در نظرسنجی سال ۲۰۲۲ به عنوان مثال حدود ۷۰ درصد دموکرات‌ها اعتماد خود به رسانه‌های آمریکا را ابراز کرده بودند.

در نظرسنجی جدید ۱۰۰۷ بزرگسال آمریکایی از سراسر این کشور شرکت کردند. این نظرسنجی در ۲ هفته اول ماه سپتامبر از طریق مصاحبه تلفنی برگزار  شد و پاسخگویان به صورت نمونه‌گیری تصادفی برای شرکت در نظرسنجی انتخاب شدند.

شرکت گالوپ سری نظرسنجی‌های خود با موضوع بررسی اعتماد آمریکایی‌ها به رسانه‌های خبری کشورشان را از سال ۱۹۷۲ آغاز کرد. این شرکت از ۱۹۹۷ تا کنون به صورت تقریبا سالانه این نظرسنجی‌ها را برگزار کرده است. در دهه ۱۹۷۰ میانگین اعتماد آمریکایی‌ها به رسانه‌ها حوالی ۷۰ درصد بود اما در اواخر دهه ۱۹۹۰ به حوالی ۵۵ درصد رسید و بعد از آن در ۲ دهه گذشته یک روند تنزلی را نشان داده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072519242
  • خبرنگار : 71415