دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی خبر داد

تحصیل دانشجوی خارجی از ۶۲ کشور در ایران/ اعتباربخشی دوره‌های تخصصی برای اولین بار در جهان

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی از برنامه وزارت بهداشت برای اعتباربخشی بخش‌های تخصصی برای اولین بار در دنیا و در ایران خبر داد و گفت: این برنامه با کمک کشورهای منطقه و همکاری فدراسیون جهانی آموزش پزشکی در ایران پیاده‌سازی می‌شود.

بابک ثابت در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دبیرخانه پزشکی عمومی کشور در راستای برنامه های اعتبار بخشی که تاییدیه های فدراسیون جهانی آموزش پزشکی را دارد دو کار مهم را پیش می برد؛ اول اینکه ما بتوانیم نقش خودمان را در کشورهای منطقه پررنگ تر کنیم و در اعتباربخشی برنامه های پزشکی عمومی آنها مشارکت نماییم.

وی در ادامه تصریح کرد: دوم اینکه در بحث بین الملل در اعتبار بخشی برنامه های آموزشی برای دانشجویان بین الملل که در حال حاضر از ۶۲ کشور در ایران تحصیل می کنند، وارد شدیم تا کیفیت آموزشی این دانشجویان ارتقا یابد؛ چرا که این دانشجویان سفیرانی هستند که بعد از فارغ التحصیلی وضعیت آموزش ما را در کشور خود گزارش خواهند کرد.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی خاطرنشان کرد: کار دیگری که در معاونت آموزشی وزارت بهداشت دنبال می کنیم، این است که برای اعتباربخشی بخش های تخصصی برنامه ریزی کنیم تا برای اولین بار در دنیا استانداردهای لازم برای اعتباربخشی این بخش ها را به کمک کشورهای منطقه و همکاری فدراسیون جهانی آموزش پزشکی در ایران پیاده سازی کنیم.

ثابت خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که بتوانیم گزارش نتایج برنامه اعتبار بخشی بخش های تخصصی را در کنفرانس جهانی فدارسیون آموزش پزشکی که در بانکوک در سال ۲۰۲۵ برگزار می شود، اعلام کنیم و اولین کشوری باشیم که این برنامه را عملیاتی کرده و توانسته کیفیت بخش های تخصصی را هم مورد تایید قرار بدهد.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی یادآور شد: اعتبار بخشی بیمارستان های آموزشی نیز بخشی از برنامه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت است در واقع کیفیت دانشجویان در دوره پزشکی عمومی و تخصصی اهمیت بسیار بالاتری دارد که بخشی از این برنامه همان کیفیت بیمارستان های آموزشی را شامل می شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403072519230
  • خبرنگار : 71567