رئیس شورای شهر همدان:

لازم است صدای واحد از شوراهای شهر بیرون بیاید

رئیس شورای شهر همدان گفت: امسال سال پایانی دوره ششم شوراهای شهر است و در واقع سال نتیجه است و لازم است از شوراهای اسلامی صدای واحد بیرون بیاید.

محمود مسگریان چهارشنبه ۲۵ مهرماه در اجلاس هفتاد و سومین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهر و مراکز استان‌ها به میزبانی شورای شهر همدان، اظهار کرد: این اجلاس با محوریت تحکیم نقش شورا های اسلامی در تصمیم گیری شهری و با شعار اتحاد و همدلی، تضمین توسعه پایدار شهرها آغاز می‌شود.

وی بابیان اینکه آنچه تضمین کننده همه پیشرفت هاست اتحاد و همدلی بین احزاب است، خاطرنشان کرد: مجمع مشورتی شوراهای اسلامی همواره این تأکید را داشته و با ریاست مهندس چمران توانسته در طول برگزاری این مجامع تصمیم‌گیری خوبی را برای شهرها و شهروندان بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم جز وحدت مسئولان چیزی نمی‌خواهند، افزود: ماهیت و شکل شورا این است که تبادل نظر و تضارب آراء باشد و بر انجام نتایج وحدت و همدلی باشد.

مسگریان ادامه داد: وحدت و همدلی به این معنا نیست که اختلاف نظر نداشته باشیم اما در شورا یک اصل وجود دارد که آن خرد جمعی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نزدیک به ۲۵ سال از شروع شوراهای اسلامی شهر گذشته و شوراها باید تجربه کافی را پیداکرده باشند تا خود را برای اداره شهر حاکم کند.

وی با تاکید براینکه باید خود را ارتقاء ببخشیم و نسبت به قوانین و بخشنامه ها اطلاع کافی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: انتخاب شهردار و تصویب بودجه شهرداری از اقدامات مهم شورای شهر است که نیاز مردم براساس این انتخاب ها تأمین می‌شود.

رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه نیاز به کارهای زیادی داریم، یادآور شد: چقدر توانستیم با مراکز علمی و دانشگاهی ارتباط برقرار کنیم؟ و دفتر مطالعات را فعال کنیم و طرح ها و لوایح را با کارشناسان درمیان بگذاریم؟ 

مسگریان با اشاره به اینکه برای کسب نتایج مطلوب نیاز به اتحاد و همدلی است، تأکید کرد: غیر از اتحاد و همدلی راه دیگری نداریم و لازمه اینکه غیر متمرکز تصمیم گیری شود این است که خودمان را نشان دهیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه شوراها در برخی شهرها دچار حاشیه شدند، تصریح کرد: باید این حاشیه ها در راستای خدمت به مردم رفع شود.  

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072519168
  • خبرنگار : 50034