معاون هواشناسی استان خبرداد

کاهش ۵۲ میلی‌متری بارندگی در لرستان

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان گفت: به صورت پهنه‌ای از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ در سطح استان شاهد ۵۳۷ میلی‌متر بارندگی بودیم.

زینب اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس مدل‌های دریافتی هواشناسی، به لحاظ شرایط بارشی از نیمه دوم آذرماه منتهی به نیمه اول دی ماه شرایط بارندگی در لرستان بهبود پیدا  می‌کند و در محدوده نرمال خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای پاییز و دی ماه شاهد افزایش متوسط دما در سطح منطقه خواهیم بود که غالب مدل‌ها این افزایش دما را بین یک تا دو درجه نشان می‌دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان گفت: البته به صورت پهنه‌ای از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ در سطح استان شاهد ۵۳۷ میلی‌متر بارندگی بودیم که نسبت به آمار بلند مدت مشابه ۵۲ میلی‌متر کاهش را نشان می‌دهد اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ میلی‌متر افزایش بارندگی گزارش شده است.

اکبری بیان کرد: امیدواریم امسال همواره شاهد ورود سامانه بارشی موثر به جو لرستان و کشور باشیم و بارش‌ها در توزیع زمانی و مکانی مناسبی رخ دهند تا بخش‌های مختلف از این رحمت الهی بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: متوسط دما در دی‌ماه امسال روندی افزایشی خواهد داشت و البته موج‌های سردی را نیز داریم که منجر به بروز دماهای زیرصفر درجه شبانه و پدیده یخبندان می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی لرستان تصریح کرد: نه تنها لرستان بلکه در ایران و کل دنیا به نحوی درگیر تغییر اقلیم هستند و همین بارش‌های دیرهنگام، سیل‌آسا، توالی روزهای سرد و گرم همگی نشات گرفته از پدیده تغییراقلیم است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072519144
  • خبرنگار : 50177