چگونه تبعات تغییر اقلیم را کاهش دهیم؟

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر تغییر اقلیم و افزایش کمینه دمای هوا تبدیل به یک معضل شده است.

حسین فردی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه اما می توان با انجام برخی از اقدامات در حوزه های مختلف با آن مقابله کرد، اظهار کرد:  مدیریت آب در بخش کشاورزی، تجهیز باغات و اراضی زراعی و همچنین فضای سبز داخل شهرها به سیستم های آبیاری نوین از جمله اقداماتی است که در این حوزه می توان انجام داد.

وی افزود: با بروز پدیده تغییر اقلیم با افزایش دما مواجه هستیم که برای کاهش دمای منطقه ای می توان به سوی توسعه فضای سبز  شهری و درخت کاری پیش رفت.

فردی ادامه داد: با بروز این پدیده با مشکل بارش های سیل آسا مواجه هستیم که خاک مرغوب کشاورزی را می شوید و تبدیل به رسوب می کند که با ترویج کشاورزی حفاظتی می توان به حفظ خاک کمک کرد.

وی بیان کرد: برای تولید انرژی به سوخت های فسیلی وابسته هستیم که استفاده از آن موجب گرمای هوا می شود اما با روی آوردن به استفاده از پنل های خورشیدی و انرژی های پاک می توان استفاده از انرژی های فسیلی را کاهش داد.

این مقام مسئول گفت: باید سیستم های حمل و نقل درون و برون شهری نوسازی شوند چرا که دی اکسید کربن تولید شده توسط ناوگان حمل و نقل تاثیر زیادی در گرمای هوا دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مکان‌هایی که گاز متان تولید می کند محل‌های آتش سوزی زباله است و این امر جز معضلات محسوب می شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه متان جز گازهای پایدار در هوا محسوب می شود، گفت: باید زباله های تولیدی به صورت اصولی امحا شوند.
انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072519134
  • خبرنگار : 50046