معاون آموزش‌وپرورش استان:

مدارس کرمانشاه ۱۰۰۰ معلم ورزش دارند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه گفت: مدارس استان هزار معلم ورزش دارند که همگی آنها متخصص حوزه ورزشی هستند.

علی امرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه برای آموزش درس تربیت بدنی چهار فاکتور فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و برنامه نیاز داریم، اظهار کرد: از حیث برخورداری از نیروی انسانی برای آموزش درس تربیت بدنی کمبود جدی در مدارس استان نداریم.

امرایی با بیان اینکه مدارس استان کرمانشاه هزار معلم تربیت بدنی دارند که همگی آنها متخصص حوزه ورزشی بوده و اکثرا مدرک کارشناسی‌ارشد و دکتری دارند، تصریح کرد: هم‌اکنون تمامی مدارس متوسطه اول و دوم استان معلم ورزش دارند.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ۴۰ تا ۵۰ درصد مدارس مقطع ابتدایی مناطق شهری استان هم معلم ورزش دارند.

امرایی با بیان اینکه در بحث فضای ورزشی مدارس اقدامات خوبی در استان کرمانشاه انجام شده، گفت: در نتیجه این اقدامات سرانه فضای ورزشی روباز و سرپوشیده آموزش‌وپرورش در استان به ۴۳ صدم متر مربع رسیده است.

امرایی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی مدارس استان کرمانشاه از میانگین کشور آن که بین ۴۰ تا ۴۱ صدم مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است، بیشتر شده، ادامه داد: اگرچه سرانه فضای ورزشی مدارس استان کرمانشاه هم‌اکنون از میانگین کشوری بالاتر است، اما در تلاشیم این سطح را به یک متر به ازای هر دانش‌آموز برسانیم.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته احداث ۵۳ سالن ورزشی، چمن مصنوعی و کلاس درس تربیت‌بدنی در سطح تمامی مناطق آموزش‌وپرورش استان آغاز شده، افزود: در حالی که تا پیش از این در مجموع پنج زمین چمن مصنوعی در مدارس استان داشتیم، طی دو سال گذشته ۳۵ چمن مصنوعی جدید در مدارس استان افتتاح شده است.

امرایی یادآور شد: از حیث ایجاد سالن‌های ورزشی در مدارس دخترانه هم اقدامات درخوری در استان انجام شده و در دو سال اخیر اکثر فضاهای بدون استفاده مدارس دخترانه به سالن ورزشی تبدیل شده‌ است.

وی اشاره‌ای هم به تجهیز مدارس عادی دولتی استان به لوازم و تجهیزات ورزشی درسال تحصیلی جدید داشت و گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید حدود ۲.۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات ورزشی در مدارس استان اختصاص پیدا کرده است.

امرایی افزود: مهر امسال کلیه مدارس عادی دولتی استان مجهز به لوازم ورزشی شامل توپ، تور، راکت، طناب و... شده‌اند که البته فرآیند تجهیز برخی از مدارس به لوازم ورزشی هنوز به اتمام نرسیده است.

انتهای پیام
 

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072519127
  • خبرنگار : 50180