بسته خبری شامگاه ۲۴ مهر ایسنا؛

نامه از مجلس به پزشکیان، تعجب از رئیس صدا و سیما و خروج گسترده از یک اجلاس

نامه جمعی از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور، بازگشت از پیش از میلاد مسیح، تعجب قلعه‌نویی از رئیس سازمان صدا و سیما، لغو پروازهای اروپایی، خروج گسترده حضّار از یک اجلاس، خبری درباره گفت‌وگوی ترامپ و پوتین و انتخاب سرمربی تیم ملی انگلستان از مهمترین اخبار شامگاهی ۲۴ مهر ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

قالیباف: ۳ کاشی متعلق به ۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح از ژنو به تهران آورده شد

سیاسی

محمدباقر قالیباف پس از بازگشت از سفر سه‌روزه به ژنو برای شرکت در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی در فرودگاه مهرآباد گفت: سه قطعه کاشی متعلق به ۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح را با خود از ژنو به ایران آوردیم.

وی توضیح داد: عزیزانی این کاشی‌های لعاب داده شده را هدیه کرده بودند که به ایران برگردانده شده تا در ایران نگهداری شود لذا هماهنگی‌های با سفارت صورت گرفت؛ این سه کاشی ارزنده و منقش به حیوانات ایران تقدیم به میراث فرهنگی و گردشگری می شود خوشحالیم این فرصت فراهم شد تا این اشیای با ارزش تقدیم ملت ایران شود.

ابطال‌ پروازهای «هما» به مقاصد اروپایی

اقتصادی

جعفر یازرلو از ابطال پروازهای شرکت هواپیمایی هما به مقاصد اروپایی خبر داد و گفت: پیرو تحریم ناقض مقررات و معاهدات بین‌المللی هوانوردی شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ماهان و ساها توسط شورای وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه( ۱۴ اکتبر ۲۰۲۴) شرکت هواپیمایی ایران‌ایر پروازهای مقاصد اروپایی خود را به دلیل اجتناب از تبعات ناشی از عدم صدور اجازه فرود در فرودگاه‌های کشورهای اروپایی و همچنین جلوگیری از سرگردانی مسافران در فرودگاه‌های داخل و خارج از کشور، ابطال کرد.

 وی افزود: در حال حاضر، اقدامات و پیگیری‌های لازم به منظور فراهم شدن انجام سفر مسافران مقاصد اروپایی تحت شرایط تحریمی ایجاد شده از طریق دستگاه دیپلماسی کشور، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی و سایر نهادهای ذی‌ربط در دست اقدام است و نتایج حاصله به منظور بهره‌برداری ذی‌نفعان اطلاع رسانی خواهد شد.

دستور خروج برنج های وارداتی رسوبی را صادر کنید

مجمع نمایندگان استان های ساحلی و جنوب کشور در نامه ای به رئیس جمهور عنوان کردند که ممنوعیت واردات برنج باعث کمبود شدید و گرانی برنج و فشار بر اقشار کم درآمد استان های ساحلی و مرزی شده است.

در این نامه که به امضای بیش از ۲۰ نماینده مجلس رسیده، آمده است:

با توجه به کمبود شدید برنج در بازارهای استان های جنوبی و به دنبال افزایش قیمت و فشار ناشی از آن بر اقشار کم درآمد که مصرف کننده برنج وارداتی هستند و عمدتا ساکن استان های ساحلی و مرزی هستند خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به خروج برنج وارداتی که در گمرکات کشور رسوب کرده اقدام لازم معمول دارند.

اولویت ما در مورد لبنان توقف جنگ است

جهان

محمد بن عبد الرحمن بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در سخنرانی عنوان داشت: اولویت ما در مورد لبنان توقف جنگ است.

وی افزود: این مردم لبنان هستند که در مورد حقوق سیاسی کشورشان تصمیم گیری می‌کنند نه کشورهای دیگر.

وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد طرف اسرائیلی در مذاکرات آتش بس غزه سنگ اندازی کرد.

این مقام قطری گفت: هیچ انسان شرافتمندی نمی‌تواند آنچه را که در غزه رخ می‌دهد، بپذیرد.

وی عنوان داشت: امیدواریم که شاهد موضع مشخصی از سوی جامعه بین‌الملل برای بازدارندگی تجاوزات اسرائیل در منطقه باشیم.

خروج گسترده حضّار حین سخنرانی نماینده اسرائیل در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس

هنگام سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی در اجلاس اتحادیه بین المجالس بسیاری از حضار و نمایندگان کشورهای متعدد سالن را ترک کردند.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی از خروج گسترده نمایندگان کشورهای متعدد در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس همزمان با سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی در این اجلاس است.

خودداری ترامپ از اظهارنظر درباره گفت‌وگو با پوتین

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه از اظهارنظر در خصوص گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پس از ترک کاخ سفید خودداری کرد.

ترامپ در گفت‌وگویی با بلومبرگ در این باره عنوان کرد: «من در این خصوص اظهارنظر نمی‌کنم اما این را می‌گویم که اگر این کار را کرده باشم، کار هوشمندانه‌ای بوده است.»

قلعه‌نویی: از بازی تیم‌ملی راضی‌ام/ برخی به جای کمک کردن، به ما تبر زدند!

ورزشی

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پس از بازی با قطر اظهار کرد: خیلی‌ها مثلا در صداوسیما و جاهای دیگر دنبال حب و بغض و تسویه حساب هستند که نمی‌خواهم بحثش را باز کنم. خیلی از آقای جبلی [رئیس سازمان صداوسیما] تعجب می‌کنم که چرا به برخی افراد فضا می‌دهد که اظهار نظر کنند؟ ما خیلی ایراد داشتیم ولی باز هم در نهایت خوشحالم که توانستم با یک بازی خوب ۳ امتیاز بگیریم. ان‌شاءالله با دو برد خوب بتوانیم صعود زودهنگامی به جام جهانی ۲۰۲۶ داشته باشیم.

توخل سرمربی انگلیس شد

به نظر می‌رسد که حضور توماس توخل در تیم ملی فوتبال انگلیس کاملا جدی شده است.

پل جویس خبرنگار تایمز این خبر را تایید و رسما اعلام کرد که توماس توخل با تیم ملی فوتبال انگلیس به توافق نهایی رسیده و قرارداد امضا کرده است.

فابریتزیو رومانو هم این خبر را تایید و اعلام کرد که توخل سرمربی جدید انگلیسی‌ها است.

توخل شناخت خوبی از فوتبال انگلیس دارد و با چلسی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.

او و گواردیولا گزینه‌های اصلی هدایت تیم ملی فوتبال انگلیس بودند که در نهایت توخل به عنوان جایگزین ساوتگیت انتخاب شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۵
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403072519065
  • خبرنگار : 30189