رسانه چینی به نقل از یک منبع ایرانی:

هرگونه حمله اسرائیل علیه ایران، اقدام جنگی است

رسانه چینی «سی سی تی وی» به نقل از منابع ایرانی گزارش کرد که هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی علیه ایران، به‌معنای جنگ است.

به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۰ مهر طی عملیات «وعده صادق ۲» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران که به‌عنوان مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» به تهران سفر کرده بود،‌ ترور و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان پاسخ داد.

در پی عملیات ایران، سران رژیم صهیونیستی وعده واکنش نظامی به عملیات موشکی مشروع ایران دادند و سران آمریکایی و رژیم صهیونیستی در حال رایزنی برای تعیین نحوه و چگونگی این واکنش هستند.

در همین راستا، رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات این کشور مدعی شدند که رژیم صهیونیستی به آمریکا اطلاع داده که هرگونه واکنش به عملیات وعده صادق ۲، «محدود به اهداف نظامی و کنترل شده خواهد بود» و «پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر صورت خواهد گرفت.»

از طرفی، آمریکا، بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی از ترس واکنش قاطع ایران به هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی علیه خود،  روز یک‌شنبه اعلام کرد که به دستور «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، سامانه پدافند هوایی تاد را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد و یک کادر متخصص را نیز برای کار با آن اعزام خواهد کرد که این کار به دلیل مسافت طولانی میان آمریکا و سرزمین‌های اشغالی چند روز به طول می‌انجامد.

پنتاگون اعلام کرد که هدف از استقرار این سامانه پدافندی، مقابله با موشک‌های بالستیک، تقویت پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در پی حمله ایران است.

از طرفی، شامگاه سه‌شنبه، پنتاگون تصریح کرد: آتشبارهای تاد به همراه تیمی از نیروهای آمریکایی روز دوشنبه وارد اسرائیل شدند، اما استقرار آتشبارهای تاد در اسرائیل یک اقدام موقت با هدف دفاع از آن در صورت حمله مجدد ایران است.

در چنین شرایطی شبکه چینی «سی سی تی وی» ساعاتی پیش به نقل از یک منبع ایرانی گزارش کرد: «هرگونه اقدام اسرائیل علیه ایران، به معنای جنگ خواهد بود و با پاسخ قوی ایران روبرو خواهد شد. ۱۵ اکتبر (امروز) یکی از مشاوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز ضمن هشدار به آمریکا درباره هرگونه اقدام علیه ایران هشدار داد و گفت که ناوها و پایگاه‌های آمریکایی در تیررس موشک‌های ایران هستند.»

تلویزیون مرکزی چین همچنین افزود: «منابع ایرانی نیز با اشاره به ارسال آتشبارهای تاد به اسرائیل اعلام کردند که ایران از توانمندی کافی برای مقابله با این پدافند برخوردار است.»

سردار سرتیپ پاسدار «ابراهیم جباری» مشاور فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا به پشتیبانی مالی، انسانی و تسلیحاتی آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره و عنوان کرد: «هرچند که آمریکایی‌ها از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند، اما بعید است که مرتکب حماقت شده و با ایران درگیر شوند؛ آن‌ها دائماً به رژیم صهیونیستی توصیه می‌کنند که با جمهوری اسلامی درگیر نشود.»

او تصریح کرد: «در واقع، آمریکایی‌ها هیچ‌گونه آمادگی برای مقابله با ما، جبهه مقاومت و جهان اسلام را ندارند. در جهان اسلام میلیون‌ها جوان وجود دارند در صورت لزوم به میدان خواهند آمد.»

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: «آمریکایی‌ها باید بدانند که اگر روزی وارد عرصه نبرد شوند و بخواهند اقدامی علیه ایران اسلامی انجام دهند، پایگاه‌ها، منافع و ناوهای آن‌ها در تیررس تسلیحات ما قرار دارد. ما نیروهای شجاع و توانمندی داریم که قطعاً به هرگونه گستاخی آمریکایی‌ها پاسخ خواهند داد.»

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۶
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403072419056
  • خبرنگار : 71935