احضار سفیر مجارستان به وزارت خارجه ایران

سفیر مجارستان در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا، در اعتراض به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی، به وزارت خارجه ایران احضار شد.

به گزارش ایسنا، به‌ دنبال اقدام روز دوشنبه اتحادیه اروپا در اعلام تحریم‌های جدید علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی، سفیر مجارستان در تهران در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا، از سوی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.

در این نشست ضمن اعلام مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا، تاکید شد توسل به شیوه‌های غیرقانونی و قهرآمیز همچون تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و راه به جایی نخواهد برد. 

در این جلسه همچنین تاکید شد همکاری‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها، قانونی و در جهت حراست از منافع و امنیت ملی ایران است و موضوعی نیست که اجازه داده شود طرف‌های ثالث در آن دخالت کنند. 

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در ادامه خطاب به طرف اروپایی خاطرنشان ساخت: اقدام اتحادیه اروپا در تحریم شرکت‌های هواپیمایی مسافربری ایران نقض صریح موازین و مقررات حقوق بین‌الملل به ‌ویژه حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری بوده و در تناقض با ادعاهای حقوق‌بشری اروپاست.

در پایان این جلسه به نماینده اتحادیه اروپا توصیه شد کشورهای عضو اتحادیه در دام محافل ضدایرانی به‌ویژه رژیم آپارتاید صهیونیستی نیفتند و منافع و روابط دیرینه خود با ایران را فدای اغراض دشمنان روابط ایران و اروپا نکنند.

سفیر مجارستان ضمن استماع نکات مطرح شده، اعلام کرد مراتب را به مقامات اتحادیه اروپا منعکس خواهد کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403072418937
  • خبرنگار : 71038