سرپرست مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام اعلام کرد:

آغاز پنجمین دوره طرح توانمندسازی صدف در ایلام

سرپرست مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام از  آغاز پنجمین دوره طرح توانمندسازی صدف در استان ایلام خبر داد.

«یونس میرزایی» در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: این طرح با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس، توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (ستفا) جهاددانشگاهی در استان ایلام برگزار می شود.

وی افزود: طرح توانمندسازی صدف به افراد کمک می کند تا ابتدا به خودشناسی رسیده و در ادامه با حضور در کارگاه‌های آموزشی مختلف، مسیر درست شغلی را انتخاب و در نهایت بتوانند نقش‌آفرینی مؤثری در زیست‌بوم فناوری و نوآوری داشته باشند.

میرزایی بیان کرد: طرح صدف در۴ فاز اصلی تعریف شده که فاز نخست آن شامل خودشناسی- شخصیت‌شناسی (ارائه آموزش‌هایی به منظور شناخت تیپ شخصیتی خود و آشنایی با آزمون‌های شخصیت شناسی معتبر و نحوه استفاده و کاربرد آزمون‌ها) است.

سرپرست مرکز رشد جهاد دانشگاهی ایلام تصریح کرد: مهارت‌افزایی در حوزه مهارت‌های نرم (ازجمله ارتباطات مؤثر و فنون مذاکره، رزومه‌نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با سبک‌های شغلی و کارآفرینی، آشنایی با روندهای بازار کار و مهارت‌های مورد نیاز شغلی در آینده، آشنایی با دیجیتال مارکتینگ و غیر) و  طراحی مسیر حرفه‌ای ۲ بخش دیگر طرح توانمندسازی صدف محسوب می شوند.

میرزایی ادامه داد: رویکرد چهارم این طرح آشنایی با زیست بوم فناوری و نوآوری (آشنایی با پارک‌های علم و فناوری و سایر ساختارهای توسعه فناوری و نوآوری ازجمله مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها، فن‌بازارها، کارخانه‌های نوآوری و بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان به تناسب رشته تحصیلی افراد) است.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌های در نظرگرفته شده برای شرکت‌کنندگان این دوره می‌توان به برنامه میزگرد انتقال تجربیات کارآفرینان و کارکنان توانمند در حوزه فناوری اشاره کرد، همچنین طی این طرح نشست‌های راهبری (کوچینگ) شغلی برای شرکت‌کنندگان بر اساس رشته‌های تحصیلی و آشنایی با مدل‌های کسب‌وکار برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه زمان شروع کلاس‌های طرح صدف از ۲۶ مهرماه  خواهد بود، خاطرنشان کرد: افرادی که این دوره را با موفقیت به پایان برسانند گواهینامه‌ای مورد تایید معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به آن‌ها ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072418919
  • خبرنگار :