معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز خبر داد

مناسب‌سازی ۲۸ کیلومتر از معابر تبریز با هدف سهولت تردد روشندلان

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز از کفسازی و مناسب‌سازی ۲۸ کیلومتر از معابر پیاده‌رو و پیاده‌راه مسیر ویژه نابینایان خبر داد.

سامان احمدزاده با توجه به فرا رسیدن روز جهانی نابینایان با ارج نهادن به این قشر جامعه، عملکرد معاونت را در این راستا تشریح کرد.

وی افزود: رفاه حال روشندلان، کم توانان جسمی و حرکتی در تمامی پروژه‌ها، مناسب‌سازی محیط شهری و رعایت آن در اجرای پروژه‌ها یکی از موارد اولویت‌دار شهرداری تبریز است.

وی مطرح کرد: روشندلان حق بهره‌گیری از کلیه امکانات رفاهی در جامعه را دارند از پیاده‌روها، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها گرفته تا وسایل نقلیه عمومی مانند قطار، اتوبوس و غیره که لازم است شرایط استفاده و رفاه این قشر فراهم شود که ضروری است همه ارگان‌های دولتی در حیطه فعالیت خود رفاه حال این عزیزان را مدنظر قرار دهند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز بیان کرد: واحد مناسب‌سازی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز از سال‌های گذشته اقدامات زیادی را در جهت مناسب‌سازی محیط برای افراد کم‌توان و ناتوان جسمی و حرکتی انجام داده و در همین راستا برنامه عملیاتی پنج ساله تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز براساس برنامه پنج ساله تنظیم شده، پیاده‌روها و پیاده‌راه‌های زیادی با رعایت دیتیل‌های مناسب‌سازی برای قشر مزبور اجرا شده است به طوری که در حال حاضر طبق بررسی و آمار تعداد بیش از ۵۵ مسیر پیاده‌رو و پیاده‌راه جهت رفاه حال این عزیزان مناسب‌سازی شده است و همچنان این روند با تعریف مسیرهای جدید ادامه دارد.

وی در تشریح عملیات اجرای کفسازی و مناسب‌سازی در پیاده‌روها و پیاده‌راه‌ها در مناطق دهگانه شهرداری تبریز گفت: امسال مناسب‌سازی در مسیرهایی از جمله خیابان توانیر، شفیع‌زاده ولی عصر، خیابان منصور شمالی، خیابان وصال (گلکار)، خیابان سهند ائل‌گلی، شهرک یاغچیان ضلع شرقی، پیاده‌روی قطران حد فاصل پاستور تا لاله‌زار، پیاده‌روی خیابان شریعتی حد فاصل پاستور تا تالار زمرد، کوچه باغ، مرزداران_میدان شهید عبدالهی، رسالت خیابان دانشوران، امتداد پارک مهر ولایت، پل شهید بهشتی تا دمشقیه، راسته کوچه مابین پل فلسطین تا پل خبرنگار، شهرک ارم دوبانده المهدی و شمس تبریزی ضلع شمال شرقی اجرا شده و برخی نیز در حال اجرا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی اظهار کرد: از جمله این اقدامات بررسی ضوابط، مقررات و دستورالعمل‌های موجود در زمینه مناسب‌سازی اماکن و فضاهای شهری، ارائه اطلاعات و آمار اجرایی، تهیه کتابچه و بروشور، جلسات مستمر با جامعه هدف (سالمندان، ناتوانان و کم‌توانان جسمی و حرکتی) جلسات با موسسه نابینایان بصیر و نماینده جامعه معلولین جهت بررسی مشکلات موجود و تسریع در رفع آن‌ها، تهیه و ابلاغ دستورالعمل و چک لیست‌ها است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072418896
  • خبرنگار :