معاون بهبود تولیدات گیاهی استان:

خراسان رضوی در ۲۳ محصول رتبه اول تا سوم کشور را دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۳۰ نوع محصول در خراسان رضوی توسط بهره‌برداران بخش کشاورزی تولید می‌شود که در ۲۳ محصول رتبه اول تا سوم را در کشور داریم.

محمد میری دیسفانی ۲۴ مهرماه در اولین گردهمایی حافظان امنیت غذایی که در نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: امروز تلاش‌های مدیران و کارشناسان حوزه‌ حفظ نباتات بر کسی پوشیده نیست به نحوی که تحویل گندم سالم در سال گذشته و سال‌های گذشته گواه این موضوع است.

وی ادامه داد: میزان تولید گندم در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته و به ۵۲۷ هزار تن رسیده است. با توجه به اینکه میزان سن زدگی نیز از ۰.۱۱ درصد به ۰.۰۶ درصد تنزل پیدا کرده نشان از یک کار جهادی توسط تمامی عوامل جهاد کشاورزی بوده است.

میری اظهار کرد: خرید گندم توسط دولت تا پایان مهرماه سال جاری تمدید شده و مقدار خرید گندم به ۵۲۷ هزار تن افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استراتژیک بودن محصول گندم، خط قرمز ما سن‌زدگی است.

حمید بیک‌زاده مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در ادامه با اشاره به ۱۱۲ سازه و واحد نمایشی و ۷۹ کانون یادگیری در سطح استان، گفت: جامعه بسیج مهندسین و مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی بازوی توانمندی برای پیشبرد سیاست‌های سازمانی خواهند بود.

در ادامه علی مبارکی، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی گفت: در سالی که گذشت تمامی عوامل مرتبط با بخش کشاورزی اعم از تشکل‌ها، کانون بسیج مهندسین، ظرفیت کشاورزان پیشرو و ... با هم‌افزایی در مبارزه با عوامل خسارت زای غلات مشارکت فعال داشتند.

وی گفت: با توجه به مأموریت ذاتی جهاد کشاورزی به عنوان متولی امنیت غذایی باید به سمت تولید محصول سالم و کیفی بیشتر از پیش حرکت کنیم.

در پایان مراسم از مسئولین حفظ نباتات شهرستان‌های خراسان رضوی با اهداء لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072418895
  • خبرنگار : 30147