یک مسئول ورزش و جوانان فارس تأکید کرد:

ضرورت پررنگ کردن نقش اخلاق در ورزش

رئیس اداره امور فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه تلاش داریم نقش فرهنگ را در بین مربیان ورزشی پررنگ کنیم، اظهار کرد: فرهنگ و بار فنی یک مربی ورزشکار همچون ۲ بال یک پرنده است که بدون یکی از آن‌ها پریدن ممکن نیست.

نصیر پیرانی امروز، ۲۴ مهرماه در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی که در سالن اجتماعات ورزش و جوانان برگزار شد، با بیان اینکه شروع هفته تربیت بدنی با یادواره شهدای ورزشکار استان فارس همزمان شده است، بیان کرد: اگر یک تعریف از فرهنگ داشته باشیم این است که فرهنگ باورها، هنرها، سلایق، ارزش‌ها و هنجارهایی است که در جامعه اتفاق می‌افتد و این وزن و شاخص در حوزه ورزش بسیار سنگین‌تر است چون ورزش یک کار فرهنگی است‌.

وی با تأکید بر اینکه در موضوع فرهنگ در ورزش چند وقت اخیر به طور جدی پیگیری شده است، گفت: تلاش داریم نقش فرهنگ در ورزش پررنگ‌تر کنیم، اگر یک ورزشکار و یک مربی دارای بار فنی بسیار زیاد داشته باشد و در حوزه پهلوانی و اخلاق  بی‌بهره باشد همانند یک پرنده است که می‌خواهد با یک بال پرواز کند. مسلم است که برای پرواز احتیاج به دو بال است و مبحث فرهنگ همانند بال دوم است.

پیرانی تصریح کرد: چندی است در موضوع تربیت مربیان فرهنگی کار شده است و با توجه به برنامه‌هایی که به صورت مقدماتی، تکمیلی و سراسری برگزار شد، اسامی ۱۰ نفر از مربیان فرهنگی در استان فارس نهایی شده و دارای گواهی تدریس درس اخلاق و ورزش شده‌اند که البته این افراد از طرف وزارتخانه انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه با هیئت‌های ورزشی در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی‌هایی صورت می‌گیرد که بتوانیم نقش اخلاق را در ورزش پررنگ‌تر کنیم، اظهار کرد: وقتی یک ورزشکار در میادین و رویدادهای بین‌المللی پرچم ۳ رنگ جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در می‌آورد در واقع نمادی از فرهنگ جامعه ایرانی اسلامی را در میادین بین المللی به منصه ظهور می‌گذارد.

رئیس اداره امور فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان فارس بیان کرد: در شهرستان‌ها رابطین فرهنگی داریم که مناسبت‌های ملی و فرهنگی را پوشش می‌دهند و برای اداره ارسال می‌کنند.‌ یکی از مطرح‌ترین برنامه‌ها ۲۳ و۲۴ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود. در این مراسم میزبان ۱۵۰ نفر از مربیان فرهنگی و کمیته‌های فرهنگی هیئت ورزشی هستیم.

پیرانی از گلباران قبور شهدا و دیدار از خانواده شهدا در شروع هفته تربیت بدنی خبر داد و در ادامه افزود: بحث موارد اقتصادی گریبانگیر برخی ورزشکاران است در همین راستا گل ریزان جامعه ورزش و جوانان را در دستور کار داریم که در هفته آینده با حضور جامعه ورزش، خیران ورزشی و آحاد مردم در شیراز برگزار خواهد شد که یک کار با ارزش و انسان دوستانه است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072418893
  • خبرنگار : 50976