مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام کرد:

تخصیص ۶۳ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات زمین چمن ورزشگاه پارس شیراز

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه زمین چمن پارس شیراز با تمام کمبودها قابل استفاده است، گفت: ۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای رفع برخی از مشکلات این زمین در نظر گرفته شده است.

عبدالرحیم خداجو امروز، ۲۴ مهر ماه در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی و اجلاسیه شهدای ورزشکار که سالن اجتماعات ورزش و جوانان برگزار شد، در خصوص زمین چمن ورزشگاه پارس شیراز بیان کرد: این زمین با تمام مشکلاتی که دارد، نسبت به بسیاری از زمین‌های ورزشی برتری دارد.

خداجو اظهار کرد: اعتبار ۶۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای سیستم روشنایی، رینگ بیرون، سیستم زه‌کش، سیستم آبیاری، سیستم آتش‌نشانی، موتورخانه، سیستم آبرسانی و سیستم صوت در نظر گرفته شده و قراردادی با یک شرکت بسته شده است و نزدیک به ۲ ماه است که این شرکت در آن‌جا مستقر شده و وظیفه دارد که در مدت ۹ ماه تمام مشکلات و کمبودات پروژه را رفع کند.

وی با بیان اینکه برخی زمین چمن پارس را زمین گلف می‌دانند، گفت: این افراد بدون تخصص صحبت می‌کنند. مدل چمن این زمین، مدل برموداگراس(چمن آفریقایی) است، چمنی که نسبت به سختی آب، گرمی و کم آبی می‌تواند مقاوم باشد.

خداجو بیان کرد: این زمین در قالب یک پروژه ملی قابلیت مسابقات بین‌المللی را ندارد اما در همین وضعیت فعلی می‌توان آن را خط‌کشی کرد و مسابقات استانی را برگزار کرد.

مدیرکل ورزش جوانان فارس با بیان اینکه ورزشگاه پارس شیراز یک پروژه ملی است، گفت: این مجموعه باید میزبان مسابقات بین‌المللی باشد و در کنار این مسابقات شیراز می‌تواند از ظرفیت هتلینگ، ظرفیت تاریخی و گردشگری بالایی که دارد هم استفاده کند.

وی افزود: قرار است این زمین به زمین چمن هیبریدی (ترکیبی از زمین چمن طبیعی و مصنوعی) تبدیل شود، تکنولوژی جدیدی که اگر قابلیت خوبی داشته باشد می‌توان در دستور کار قرار داد. زمین چمن پارس در وضعیت فعلی امکان برگزاری مسابقات را دارد، اما گیت ندارد و ورود و خروج تماشاگر ممکن نیست و کنترل سخت است، اما در همین وضعیت هم قابل استفاده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در ادامه سخنان خود در تشریح برنامه‌های هفته تربیت بدنی، گفت: هفته تربیت بدنی را با برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی و اجلاسیه‌ شهدای ورزشکار فارس آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی که به صورت متمرکز در حوزه ورزش جوانان به مناسبت این هفته بزرگ برگزار می‌کنیم در ۴ محور ورزش، جوانان، حوزه فرهنگی و حوزه عمرانی است. فعالیت‌های ورزشی در قالب ۵۲ هیئت ورزشی در حوزه‌های مختلف و مربوط به حوزه عمرانی، قهرمانی برگزار می‌شود، این فعالیت‌ها که مربوط به سنین مختلف و جنسیت‌ دختر و پسر است به بهترین شکل ممکن در این هفته برگزار خواهد شد.

خداجو بیان کرد: در رأس استان ۵۲ هیئت ورزشی و بیش از یک‌هزار هیئت ورزشی در قالب ۳۷ شهرستان فعالیت‌های خود را در فارس دنبال خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در خصوص مباحث فرهنگی گلباران قبور شهدا، بازدید از خانواده‌های شهدا، تقدیر از خانواده شهدا در رویدادهای ورزشی، بازدید از پیشکسوتان، تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان، تجلیل از قهرمانان ملی و غیره در مباحث فرهنگی دیده می‌شود.

خداجو، فعالیت‌های مبحث عمرانی را برشمرد و گفت: زیرساخت ورزشی در اقصی نقاط استان پهناور فارس می‌تواند حضور را برای افراد مستعد فراهم کند. در این هفته ۲۰ پروژه ورزشی در سطح استان فارس افتتاح خواهد شد که جوانان و نوجوانان بتوانند از ظرفیت‌های خوب این اماکن ورزشی بهره‌مند شوند و به این وسیله نشاط و پویایی را به جوانان و نوجوانان هدیه کنیم و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم و بتوانیم برای مشارکت جوانان ایجاد انگیزه کنیم. با کمک ورزش می‌توان یک جامعه موفق، پر نشاط، سرزنده که امید به زندگی را در بین جوانان افزایش می‌دهد، داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان به تنهایی در حوزه ورزش فعال نیست و در کلیه حوزه‌هایی که می‌تواند در فعالیت‌های اجتماعی جامعه اثرگذار باشد نقش مهم و کلیدی دارد.

خداجو افزود: یکی از آیتم‌ها در حوزه سلامت، ورزش است که نقش اصلی را ایفا می‌کند و البته در تمام حوزه‌ها نقش ورزش و جوانان بسیار پررنگ و اثرگذار است.

اجرای ۵۰۰ برنامه ویژه بانوان 

معاون ورزش بانوان استان فارس نیز در این نشست خبری بیان کرد: ۵۰۰ برنامه در هفته تربیت بدنی ویژه بانوان برنامه‌ریزی شده است که در سطح استان فارس به اجرا در خواهد آمد.

صدیقه خواست‌خدایی افزود: یک ماه پیش برنامه‌های ستادی ورزش بانوان فارس ارائه شد و برنامه‌هایی جهت ارتقای آگاهی مربیان بانوی استان فارس به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد.

 وی ادامه داد: خاص‌ترین رویداد امسال این بود که بالغ بر ۵۰۰ نفر از مربی‌ها در دوره‌های ارتقای آگاهی مربیان شرکت کردند که امیدواریم در بحث استعدادیابی و قهرمانی به صورت علمی و برنامه‌مدار بتوانیم در ورزش بانوان در سطح استان حرکت کنیم.

خواست خدایی از برگزاری یادواره شهیده رشته کاراته «شهیده راضیه کشاورز» در روز جمعه در مجموعه ورزشی دستغیب خبر داد و گفت: آرزوی این شهیده بود که بر سکوی قهرمانی بایستد و بر همین اساس تصمیم گرفتیم با دعوت از خانواده ایشان عکس این شهیده تا روی سکوی قهرمانی حمل شود.

وی ادامه داد: اتفاق مهمی که در این یادواره اتفاق می‌افتد «شیما ال‌سعدی» از ورزشکاران با اخلاق رشته کاراته مدال خود را را به خانواده شهیده کشاورز تقدیم می‌کند و شروع مسابقات استانی از این زمان آغاز می‌شود.

خواست خدایی اظهار کرد: سومین برنامه، همایش بانوان است که در سالن وزنه‌برداری انجام می‌شود و دستاوردهای ورزش بانوان فارس ارائه خواهد شد. در این همایش داور بین المللی، مربیان تیم ملی و قهرمانان شاخص معرفی خواهند شد.

وی افزود: با مسئولان در سطح شهرستان‌ها هماهنگ شده است که دستاوردهای خود را ارائه کرده و مربیان و داوران شاخص خود را معرفی کنند.

معاون ورزش بانوان استان فارس با بیان اینکه نشان اقتدار ملی آماده شده است، تصریح کرد: در این همایش ۵ شهیده ورزشکار و ۵ نفر از قهرمانان و مربیان شاخص انتخاب شده‌اند که به تمام آن‌ها نشان اقتدار ملی داده می‌شود و  آن‌ها این نشان را به یکدیگر اهدا می‌کنند و یک اتفاق ماندگار است.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072418886
  • خبرنگار : 50976