رئیس کل دادگستری لرستان:

توجه به دادرسی الکترونیکی ضروری است

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: توجه به دادرسی الکترونیکی ضروری است.

حجت الاسلام سعید شهواری امروز ۲۴ مهرماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان بروجرد که در سالن جلسات علامه شهیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: این روزها بحث جریان مقاومت و وعده صادق نه تنها منطقه ما را بلکه کل دنیا را مبهوت کرد که یک اقدام به موقع بود و سبب خوشحالی مظلومان تقویت محور مقاومت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار وعده صادق و وعده‌های صادق دیگر، ما غافل نشویم از وعده صادق اصلی که همان انقلاب اسلامی بود تا به رهبری امام‌راحل محقق شد، وعده صادقی که پرچمدار آن امام‌راحل بود و این باید به دست صاحب آن امام زمان (عج) برسد.

رئیس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران در معارف و تعلیمات دینی و در جریان تاریخی یک حقیقت مسلمی است که با تحقق آن وعده داده شده بود که امام را صادق می‌دانستیم که وعده دادند این انقلاب به مردم نهضت جهانی تبدیل خواهد شد.

شهواری بیان کرد: عدالت ترازوی خداوند است و دستگاه قضایی نقش این میزان و ترازو را در جامعه ایفا می‌کند و هر عمل و رفتاری باید در این ترازو ارزشش سنجیده شود.

وی ادامه داد: خوب و بد بودن هر رفتاری طبق ترازو و میزان است و امروز در دوران جدید، قوه قضائیه خود را موظف می‌داند که ماموریت را محقق کند.

رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: برای قوه قضائیه ۶ ماموریت تعریف شده و این قوه قضائیه در دوره تحول که از سال ۹۹ آغاز شده و سند دوم از سال ۱۴۰۳ آغاز شده که به دنبال تحقق این ماموریت‌ها بوده که سند تحول و تعالی قوه قضائیه، تدوین و برنامه عملیاتی است که امسال هشت ماموریت تعریف شد.

شهورای اظهار کرد: ماموریت‌هایی که نتیجه آن به اجرای قانون و گسترش و عدالت کمک می کند و ماموریت‌های ما باید این قوه قضائیه را به جایگاهی برساند که مرجع و پناهگاه مردم باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه دادگستری اجرای عدالت است، افزود: امروز دادگستری با چالش‌هایی مواجه است که برای رسیدن به جایگاه خود، سند تحول تنظیم شده است و همه اقدامات و خروجی این سند باید به دو کلمه، یکی اجرای عدالت و یکی رضایتمندی مردم منتهی شود.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: یکی از گلایه‌های مردم پرونده‌های مسن است که در یک برنامه‌ریزی باید تکلیف آن‌ها مشخص شود و باید نقاط آسیب را رفع و رضایتمندی مردم را مدنظر قرار دهیم.

شهواری اضافه کرد: اطاله دادرسی دغدغه مردم است و یک همت مضاعف می‌تواند آن‌ها را به نقاط مثبت تبدیل کند و علاوه بر این قرارهای منتهی به بازداشت که ریاست قوه قضائیه تاکید کردند، ناظر به جرائم خشن و مخل نظم نیست و برخورد می‌شو.

وی با بیان اینکه کسانی هستند با سپردن تامین می‌توانند تا روز اجرای حکم آزاد باشند و حضورشان در جامعه خدشه‌ای وارد نمی‌کند، ادامه داد:  دادرسی برخط و آنلاین بوده و در دوره تحول شروع شده و نیاز به حضور افراد در دادگستری نیست به‌طوری که با فعالیت ما ۵ هزار پرونده الکترونیک بررسی ولی در سال قبل این رقم به ۶۰ هزار پرونده رسیده که به صورت الکترونیک بررسی شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: هرکس که به دادگستری مراجعه می‌کند باید مورد تکریم قرار گیرد و مدیران این را در سرلوحه کاری خود قرار دهد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072418868
  • خبرنگار : 50175