وزیر خارجه اردن: اسرائیل به دنبال نابودی منطقه است

وزیر امور خارجه اردن طی سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در حال نابودی منطقه است و به دنبال صلح نیست.

به گزارش ایسنا، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در جریان نشستی با هاکان فیدان، همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا خاطرنشان کرد رژیم صهیونیستی در حال نابودی منطقه است و به دنبال برقراری صلح در کشورهای منطقه نیست.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، الصفدی همچنین تصریح کرد: اسرائیل در این جنگ در سطوح سیاسی و اخلاقی شکست خورده است.

وی در ادامه افزود: اگر فلسطینی‌ها کشور مستقلی ایجاد نکنند، آسایش و راحتی برای اسرائیل محقق نمی‌شود.

وزیر خارجه اردن همچنین گفت، برقراری ثبات در منطقه مستلزم دستیابی به راهکاری است که تضمین‌کننده برقراری صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷به پایتختی قدس شرقی باشد و این، تنها راه تحقق صلح فراگیر و همیشگی است.

الصفدی در ادامه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در منطقه تنها باعث ویرانی و خرابی می‌شود و به دنبال صلح و ثبات برای کشورهای منطقه نیست، غزه را ویران کرده و تجاوزات خود را به لبنان گسترش داده است.

وی ادامه داد که رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان سلاحی در تجاوزات خود به غزه استفاده می‌کند و این موضوع به‌مثابه «جنایت جنگی» است.

الصفدی افزود: اسرائیل از طریق ساخت شهرک‌های بیشتر کنترل خود را بر اراضی اشغالی فلسطین بیشتر کرده است.

وزیر خارجه اردن خواستار توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد که امیدها برای برقراری صلح را از بین می‌برد.

ترکیه میزبان کنفرانس «آینده» فلسطین همزمان با تداوم جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و ادامه حملاتش علیه لبنان بوده است.

پیشتر وزیر امور خارجه ترکیه در جریان این کنفرانس خبری گفت: آنچه در غزه شاهد هستیم، نشان می‌دهد که نظم جهانی تنها از منافع چند کشور که در اقلیت هستند، محافظت می‌کند.

او همچنین با انتقاد از تلاش صهیونیست‌ها و حامیان آنان برای توجیه جنایات انجام‌شده در غزه، استفاده از هوش مصنوعی در کشتار غزه را محکوم کرد و گفت این ماشین‌ها و ربات‌های جنگی هستند که در غزه انسان‌ها را می‌کشند.

فیدان همچنین بار دیگر بر موضع ترکیه در حمایت از راهکار ۲ دولتی در مسأله فلسطین تأکید کرد و گفت اگر فلسطینیان کشور، سرزمین، آزادی و کرامت خود را داشته باشند، این درگیری‌ها متوقف خواهد شد.

او خواستار پیشبرد راهکار ۲ دولتی شد و هشدار داد که اگر راه‌حلی برای مناقشه فلسطین پیدا نشود، این درگیری به یک بحران بزرگ منطقه‌ای و جهانی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072418860
  • خبرنگار : 71588