طلایی‌ترین رده سنی برای تربیت، آموزش و یادگیری کدام است؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از رده سنی سه تا هشت سال به مثابه طلایی‌ترین دوره تربیت، آموزش و یادگیری نام برد.

سیدجمال وزیری ۲۴ مهر در نشست وبیناری اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش استان با علیرضا کاظمی مقام عالی وزارت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی که به‌مناسبت بزرگ‌داشت پیوند اولیا و مربیان با موضوع مهارت‌های دعوت فرزندان برگزار شد اظهار کرد: تربیت رکن اصلی فرهیختگی است.

وی بر لزوم تغییر در هدایت دانش‌آموزان از داده‌پروری به خودتوسعه‌گری تأکید و تصریح کرد: تربیت در سن ۳ تا ۸ سالگی اتفاق می‌افتد و والدین باید به این رده سنی توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چراکه این مقطع، طلایی‌ترین دوره تربیت، آموزش و یادگیری است .

وی گفت: در سند تحول بنیادین تنها یک‌بار به واژه کودک اشاره شده اما پژوهش ها نشان می‌دهد که نباید در نظام تعلیم و تربیت از دوره کودکی غفلت کرد و مادران باید در همین دوره کودک خود را به شکوفایی و بلوغ  برسانند.

 وزیری با بیان اینکه رفتار اولیا و مدرسه باید باغبانانه باشد ادامه داد: نظام مدرسه‌داری غربی باعث خاموش‌شدن شعله‌های هیجان در دانش‌آموزان می‌شود و لذا ما باید به جای نظام غربی، نظام مدرسه‌داری ایرانی‌اسلامی را در جامعه خود، نهادینه کنیم تا به خروجی‌های مطلوبی دست‌یافته و از داده‌پروری به حکیم‌پروری و دانشمندپروری برسیم.

وی با بیان این‌که تربیت مقدم بر تعلیم است، افزود: خانواده کوچک‌ترین نهاد اجتماعی؛ اما رکن رکین تربیت است و منش، رفتار و شخصیت دانش‌آموزان از همین رویکردهای تربیتی نشأت می‌گیرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: تربیت رکن اصلی فرهیختگی است و از مدرسه نباید تصور اداری داشت .
وی به نقش مهم خانواده ها پرداخت و افزود: تا اولیا با مدارس همراهی نکنند تربیتی شکل نمی‌گیرد بنابراین هماهنگی خانه و مدرسه یک ضرورت است تا تربیت به تکامل برسد.

وزیری تصریح کرد: اولیا به‌جای مطالبه از آموزش و پرورش باید با این نهاد، هم‌فکری، هم‌کاری، هم‌راهی و هم‌افزایی کنند تا شاهد اتفاق‌های خوشایندی در نهاد مدرسه و آموزش و پرورش باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در خاتمه خواستار همکاری و همراهی بیشتر بین دو نهاد مهم خانه و مدرسه شد.
انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072418859
  • خبرنگار :