فرماندار مطرح کرد

کلات بهترین تفرجگاه و تنفس‌گاه برای کلان‌شهر مذهبی مشهد

فرماندار کلات از این شهرستان به‌عنوان بهترین تفرجگاه و تنفس‌گاه برای کلان‌شهر مذهبی مشهد نام برد.

علی صلاحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان کلات نادری در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی و به‌خصوص جاذبه‌های بسیار متنوع، ظرفیت‌های فراوانی برای حضور گردشگران دارد.

وی وضعیت نامناسب جاده مواصلاتی کلات به مشهد و بن‌بست بودن شهرستان را یکی از مهم‌ترین عواملی دانست که موجب شده این منطقه علیرغم ظرفیت‌های بسیار، تاکنون نتواند توسعه یابد.

فرماندار کلات با اشاره به اینکه تلاش می‌شود شرایط توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان فراهم شود، افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که صورت گرفته اخیراً جاده مواصلاتی کلات -مشهد از درجه ۲ فرعی به اصلی ارتقاء یافته است.

وی با اعلام اینکه در تلاش برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری هستیم، بیان کرد: اکنون برای توسعه بوم گردی‌ها اقداماتی در دست انجام است.

صلاحی با بیان اینکه در بخش اعتبارات مشاغل، گردشگری، کشاورزی و... برای اینکه مردم توسعه پایدار و اشتغال خوبی داشته باشند اقداماتی انجام‌ شده است، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۳۰۰۰ شغل جدید در این شهرستان در قالب مشاغل خانگی اعتبارات و تسهیلات ایجاد شد.

وی بیان کرد: برای دستیابی به توسعه کلات و استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود، باید این شهرستان را به‌ عنوان یک تفرجگاه و تنفس‌گاه برای کلان‌شهر مذهبی مشهد دید و مسئولان استان و مشهد در کنار این کلان‌شهر، به کلات برای ارائه خدمات بهتر به زائران علی بن موسی‌الرضا و مجاوران توجه ویژه کنند.

صلاحی اظهار کرد: در روزهای تعطیل و پایان هفته بعضاً تا ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر وارد این شهرستان می‌شود، لذا می‌طلبد فراتر از ظرفیت‌ها و اعتبارات خود شهرستان اعتبارات استانی و ملی هم پای‌کار توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان کلات باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه ۵۱ درصد جمعیت شهرستان روستایی هستند و غالباً زنان در تولید محصولات کشاورزی باغی و صنایع‌دستی فعال هستند، اظهار کرد: سه اثر صنایع‌دستی گلیم‌بافی، ابریشم‌بافی و نوار بافی این شهرستان ثبت ملی شده‌اند که غالباً بانوان در این حوزه فعال هستند.

فرماندار کلات بیان کرد: بانوان حتی در تولید محصولات کشاورزی با حضور در شالیزارها، مزارع و باغات مشغول فعالیت هستند که تلاش و پشتکار زنان این شهرستان قابل‌تقدیر است و صنایع‌دستی، تولیدات و محصولات بانوان شهرستان قابل‌عرضه به دنیا است.

وی اظهار کرد: تاکنون بالغ‌بر ۱۱۶ اثر تاریخی در شهرستان کلات شناسایی‌شده که بیش از ۶۴ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده که عمارت خورشید، کتیبه نادری و بند نادری، مسجد کبود، برج ارغوان‌شاه و... ازجمله شاخص‌ترین این آثار است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072418814
  • خبرنگار : 30147