میقاتی: تضمین‌هایی را از آمریکا برای کاهش تنش از سوی اسرائیل دریافت کردیم

نخست‌وزیر لبنان می‌گوید این کشور تضمین‌هایی را از آمریکا برای کاهش تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی در بیروت و ضاحیه جنوبی آن دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان در این باره گفت: تصمیم دولتی گرفتیم که درخواست آتش‌بس را به شورای امنیت ارائه کنیم.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار کرد: ما خواهان آتش‌بس، اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و انتخاب رئیس جمهور هستیم.

میقاتی اضافه کرد: ارتش لبنان توانایی اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ را با همکاری یونیفل دارد و در همین راستا، ما تضمین‌هایی را از آمریکا برای کاهش تنش از سوی اسرائیل در بیروت و ضاحیه جنوبی آن دریافت کردیم.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم همه بهانه‌ها را از میان برداریم تا اسرائیل فرودگاه، بنادر و گذرگاه‌های زمینی بیروت را هدف قرار ندهد. ما تدابیر نظارتی در فرودگاه بیروت را تشدید می‌کنیم تا بهانه‌های اسرائیل را برای هدف قرار دادن آن از بین ببریم.

میقاتی همچنین اعلام کرد: تلاش‌هایی در شورای امنیت برای دستیابی به آتش‌بس وجود دارد و ما هنوز به مرحله نهایی نرسیده‌ایم.

وی همچنین گفت: نیازی به صحبت درباره قطعنامه ۱۵۵۹ نیست؛ چراکه باعث اختلاف میان لبنانی‌ها خواهد شد. توافقنامه طائف باید اجرا شود و حاکمیت دولت بر اراضی کشور اعمال شود و هیچ سلاحی جز سلاح قانونی در کشور وجود نداشته باشد.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر به گمان اینکه می‌تواند قدرت نظامی حزب‌الله را تضعیف کند، حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و هزاران شهید و زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072418790
  • خبرنگار : 71610