قانونگذاران انگلیسی «همدستی بزدلانه» لندن با جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند

چند تن از اعضای مجلس عوام انگلیس در نامه‌ای سرگشاده به وزیر امور خارجه این کشور، همدستی لندن با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و خواستار توقف فروش سلاح به رژیم اشغالگر شدند.

به گزارش ایسنا، «جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر انگلیس و عضو مستقل پارلمان این کشور به همراه دیگر اعضای «ائتلاف مستقل» در مجلس عوام انگلیس، در نامه‌ای به دولت این کشور همدستی لندن با جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت را محکوم کردند.

کوربین و دیگر اعضای ائتلاف مستقل، یعنی «شوکت آدام»، «عدنان حسین»، «ایوب خان» و «اقبال محمد»، در نامه‌ای سرگشاده به «دیوید لمی» وزیر امور خارجه بریتانیا از «همدستی دولت» انگلیس در «یکی از بزرگ‌ترین جنایات» جهان، اعلام انزجار کردند.

این نامه سرگشاده پس از آن نوشته شد که تصاویر تکان‌دهنده‌ای مبنی بر سوختن آوارگان فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه منتشر شد.

در این نامه با اشاره به اینکه این شهدای فلسطینی زنده‌زنده در آتش سوختند، آمده است: «آن‌ها در آخرین لحظات زندگی خود در این دنیا، درد و رنج غیرقابل‌تصوری را متحمل شدند. دقایقی قبل از آن هم در حمله هوایی اسرائیل به یک مدرسه، ۲۲ نفر که منتظر دریافت واکسن فلج اطفال بودند، کشته شدند.»

نویسندگان این نامه با اشاره به اینکه برخی مسئله امروز غزه را به یک بحران انسانی تقلیل می‌دهند، تأکید کردند: «این یک بحران انسانی نیست. این نسل‌کشی است و با کمک دولت‌ها انجام می‌شود، از جمله دولت خودمان. ویرانگری‌های اخیر (اسرائیل) همزمان شده است با صدمین روز از به قدرت رسیدن حزب کارگر.»

ائتلاف مستقل مجلس عوام انگلیس در نامه خود اظهار کرد که در این ۱۰۰ روز، دولت انگلیس به‌شکلی بی‌شرمانه نسبت به درد و رنج فلسطینیان بی‌تفاوت بوده و با بزدلی و بی‌اخلاقی، در جنایت صهیونیست‌ها علیه بشریت همدست شده است.

امضاکنندگان این نامه از دولت انگلیس خواستند به فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی پایان داده و در منع جهانی فروش سلاح به صهیونیست‌ها، با فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و اردن همراه شود.

آن‌ها همچنین در نامه خود از دولت بریتانیا پرسیده‌اند آیا با نسل‌کشی مخالف است و آیا رأی دیوان بین‌المللی دادگستری را که حضور صهیونیست‌ها را در اراضی اشغالی غیرقانونی می‌داند، به رسمیت می‌شناسد؟

پیش‌تر نیز بیش از ۴۰ عضو پارلمان انگلیس خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شده و تاکید کردند این رژیم در غزه مرتکب جنایت جنگی و نقض قوانین بین‌المللی شده است.

همزمان با انتشار این نامه، جرمی کوربین با انتشار پستی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «اگر مشاهده زنده‌زنده سوختن انسان‌ها دولت انگلیس را راضی به توقف ارسال سلاح به اسرائیل نمی‌کند، پس چه اتفاقی این کار را انجام می‌دهد؟»

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072418779
  • خبرنگار : 71661