مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران خبرداد

برگزاری نخستین جشنواره «انار ترشی» در مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: نخستین جشنواره انارترشی در شهرستان ساری استان مازندران برگزار می‌شود.

حسین ایزدی سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ گفت: نخستین جشنواره انار ترشی با محوریت ثبت ترشی انار و معرفی غذاهای مخصوص با این فراورده در شهرستان ساری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از انجام مقدمات ثبت بازی‌های چومینگ، پاپلوس و لینگ کشتی خبر داد و افزود: بازی‌های محلی از جمله برنامه‌هایی است که دراین جشنواره اجرا می‌شود.

وی به اجرای موسیقی محلی، نمایشگاه محصولات کشاورزی و دست‌ساخته‌های هنری صنایع‌دستی دراین جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: ضمن طبخ غذاهایی محلی آش ترش و نازخاتون در این جشنواره مقدمه ثبت مرغانه انار یکی از غذاهای محلی مازنی با این جشنواره فراهم می‌شود.

ایزدی از برگزاری این جشنواره‌ها به ویژه در مناطق روستایی، تصریح کرد: همه این محصولات بومی و فرآورده‌های آن محصول گردشگری است که می‌تواند به برندی برای منطقه تبدیل شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران، نخستین جشنواره انارترشی ۲۷ مهر ماه جاری در روستای دازمیر کنده شهرستان ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403072418778
  • خبرنگار :