سرپرست اداره‌کل امور عشایری استان خبر داد:

تولید سالانه ۹۰۰۰تن گوشت قرمز توسط عشایر سمنان/ آغاز اعطای تسهیلات پرواربندی

سرپرست اداره‌کل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه ۶۰ درصد دام استان متعلق به عشایر است، گفت: سالانه ۹ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر تولید می‌شود.

علی‌اکبر افضلی امروز ۲۴ مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سالانه بیش از ۹ هزار تن گوشت قرمز با کیفیت توسط عشایر تولید می‌شود که این حجم از تولید ، نقش مهمی در تامین امنیت غذایی استان و کشور دارد.

وی افزود: امسال وام پرواربندی دام سبک به عشایر استان سمنان قابل پرداخت است و متقاضیان می‌توانند برای انجام امور ابتدایی دریافت این وام به اداره امور عشایری شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این وام در دو بخش مناطق برخوردار و مناطق کمتر برخوردار اعطا می‌شود اضافه کرد: این تسهیلات بر اساس تقسیم‌بندی مناطق و بر اساس شاخص‌های برخورداری، به عشایر هر منطقه تخصیص می‌یابد.
افضلی با بیان اینکه وام پرواربندی از نوع تامین «سرمایه در گردش» است، تصریح کرد: این وام به منظور اجرای طرح‌های پرواربندی دام از محل اعتبارات ترکیبی صندوق توسعه ملی و شعب بانک کشاورزی استان سمنان به عشایر اعطا می شود .

سرپرست اداره‌کل امور عشایری استان سمنان دوره بازگشت این تسهیلات را یک ساله اعلام و خاطرنشان کرد: سقف اعطای انفرادی این تسهیلات به عشایر دو میلیارد ریال و برای تشکل‌های عشایری تا سقف ۴۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

افضلی عنوان کرد: بهره بانکی این وام بسته به نوع منطقه ۲۰ یا ۲۱ درصد است، هرچند لازم است با مشارکت بانک در اجرای تعهد سهم مشارکت، نرخ بهره ترکیبی مانند سنوات ابتدایی این طرح کاهش و به ۱۰ تا ۱۴ درصد برسد.

سرپرست اداره کل امور عشایر استان، حمایت از عشایر را از دغدغه های دولت برشمرد و افزود: کمک به تأمین تقاضای بازار در داخل و خارج استان، کمک به حفظ امنیت غذایی، کمک به بهبود معیشت و اقتصاد خانوارهای عشایری و...از اهداف طرح پرداخت تسهیلات به عشایر استان سمنان است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403072418761
  • خبرنگار :