مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

توانمندسازی کمیته امداد تک بُعدی نیست

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمیته امداد در بحث توانمندسازی مددجویان تحت حمایت تک بُعدی نیست و ارتقای سطح فکری، فرهنگی و اجتماعی خانواده‌های بی‌بضاعت ابعاد مهم دیگر برای خودکفایی آنها است.

علیرضا حسین‌نژاد ۲۴ مهر در سفر یک روزه به شهرستان کوثر و در دیدار با امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: کمیته امداد در ۳۲ سرفصل، ۱۲۰ خدمت را به اقشار آسیب‌پذیر جامعه ارائه می‌کند.

وی افزود: در این راستا، تعامل و همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی با کمیته امداد می‌تواند راهگشای رفع نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت باشد.

حسین‌نژاد مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد را ایجاد اشتغال پایدار برای خانوار مستمند جامعه عنوان کرد و گفت: برای دستیابی به این مهم نیازمند یاری بانک‌های عامل هستیم که در سطح شهرستان کوثر نیز باید این روند رو به افزایش باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: خواستار همکاری بیش از پیش بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی به مددجویان هستیم تا آنها وارد چرخه تولید شده و به استقلال اقتصادی برسند.

وی تصریح کرد: نگاه کمیته امداد به توانمندسازی مددجویان هرگز تک بُعدی نیست و با توانمندسازی فکری، فرهنگی و اجتماعی مددجویان تلاش می‌کنیم تا آنها در مسیر خوداتکایی قرار گیرند.

حسین‌نژاد بخش دیگر سخنان خود را به ساخت مسکن‌های مددجویی اختصاص داد و اعلام کرد: در سطح شهرستان کوثر، شش مسکن مددجویی در حال احداث و شش مسکن دیگر نیز در مرحله عقد قرارداد است که خواستاریم در این زمینه نیز بانک‌های عامل به وظایف خود عمل کرده و شاهد خانه‌دار شدن مددجویان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: هرچقدر سطح همکاری و همراهی افزایش یابد، به همان میزان می‌توانیم شاهد رفع فقر و محرومیت از منطقه باشیم.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام محمود ابراهیمی، امام جمعه شهرستان کوثر نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از فعالیت‌های کمیته امداد، بیان کرد: کمیته امداد، نهادی مهم برای حفظ شان و منزلت اقشار آسیب‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای کمیته امداد پشتیبان واقعی نظام هستند، بیان کرد: اعتماد سرمایه اجتماعی است و کمیته امداد به پشتوانه نیروهای خدوم و به واسطه خدمات ارزشمند خود در حمایت و دستگیری از نیازمندان همواره مورد اعتماد و وثوق جامعه است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072418750
  • خبرنگار :