مشارکت ۷ تیم عملیاتی امداد و نجات هلال‌احمر در مهار حریق مراتع همدان

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان همدان از مشارکت هفت تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان در اطفاء حریق و مهار موارد آتش سوزی رخ‌ داده در مراتع این استان خبر داد.

کیان پاشایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال‌جاری از ابتدای شروع فصل آتشسوزی مراتع  تاکنون جمعیت هلال احمر استان با ۳۰ نفر از نیروهای امداد و نجات خود  در قالب هفت تیم برای عملیات اطفا حریق مراتع سطح استان مشارکت داشته است.

وی افزود: تویسرکان دو مورد، اسدآباد سه مورد و دشت میشان یک مورد از جمله موارد حریق مراتع بوده که در مهار آتش‌سوزی این  مناطق هلال احمر استان با سایر ادارات و دستگاه‌ها دارای مشارکت بوده است.

پاشایی بیان کرد: با توجه به موارد آمار بالای آتشسوزی مراتع  که امسال به‌دلیل افزایش دمای هوا و نیز برخی از موارد سهل‌انگاری مردم در عدم رعایت موارد ایمنی رخ داد، تعداد مشارکت هلال احمر در عملیات اطفاء حریق مراتع استان به نسبت سال گذشته افزایش دو چندان داشت.

وی در ادامه از️ نجات جان چندی پیش مردی ۵۱ ساله در ارتفاعات الوند خبر داد و گفت: نجاتگران جستجو و نجات کوهستان همدان چندی پیش این مرد ۵۱ ساله را که به علت ناراحتی قلبی در ارتفاعات الوند دچار حادثه شده بود، نجات دادند.

پاشایی اضافه کرد: این فرد از ناحیه قفسه سینه و قلب در ارتفاعات الوند محدوده قلعه دیو دچار مشکلات قلبی شده بود، اما از مرگ نجات یافت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072418722
  • خبرنگار : 50037