اختتامیه سیزدهمین سوگواره « مَحرم مُحرم» در بیجار برگزار شد

اختتامیه سیزدهمین سوگواره ملی فرهنگی ـ هنری «مَحرم مُحرم» با حضور جمعی از هنرمندان و شعرای آئینی استان امروز، ۲۴ مهرماه در شهرستان بیجار برگزار شد.

مهدی ورمزیار، امروز، سه شنبه(۲۴ مهرماه) در مراسم برگزاری اختتامیه بخش شعر سیزدهمین سوگواره ملی فرهنگی ـ هنری «مَحرم مُحرم» گفت: این سوگواره در استان کردستان با مشارکت جهاددانشگاهی کردستان و حوزه هنری استان برگزار شد.

وی با اشاره به ارسال ۱۲۰ اثر از شاعران آیینی کشور به این سوگواره افزود: کار داوری این آثار با حضور داوران برجسته استانی انجام شد و نفرات برگزیده در این مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی و برگزاری آیین‌های عاشورایی متنوع در استان‌های غرب کشور، سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم‌» به‌مناسبت ماه محرم با همکاری جهاددانشگاهی استان‌های کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، کردستان، مرکزی و خوزستان برگزار شد.

وی افزود: هر کدام از استان‌های غربی کشور به‌عنوان دبیرخانه یکی از بخش‌های این سوگواره تعیین شده و جهاددانشگاهی کردستان نیز دبیرخانه بخش شعر بومی این سوگواره را بر عهده داشت.

ورمزیار در پایان گفت: این سوگواره در محورهای آیین‌های عزاداری مردم غرب کشور در ماه محرم، زنان و محرم، کودکان و محرم، اسرای کربلا، شهدا و اصحاب امام حسین(ع)، مواکب مردمی، عزاداری اهل سنت در سوگ آل‌الله، پیاده‌روی اربعین حسینی، نادیده‌های محرم و اربعین، محرم و امر به معروف و نهی از منکر، برگزار شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403072418700
  • خبرنگار :