برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات سراسری قرآن کریم در استان مرکزی

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۲۲ نفر در ۶ رشته اذان، دعاخوانی، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل در مرحله مقدماتی مسابقات کشوری، در استان مرکزی به رقابت می‌پردازند.

حجت الاسلام حسن دهقانی، سه شنبه ۲۴ مهر در حاشیه برگزاری مرحله مقدماتی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرحله مقدماتی استانی این دوره از مسابقات، از صبح امروز در محل اداره‌کل اوقاف استان مرکزی در حال برگزاری است.

وی افزود: ۲۲ نفر شامل ۱۴ آقا و ۸ خانم در ۶ رشته اذان، دعاخوانی، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه پیدا کرده‌اند.

دهقانی تصریح کرد: روند اجرای مرحله مقدماتی به این شکل است که تلاوت‌ها ضبط تصویری می‌شوند و طی چند روز آینده در تهران توسط یک گروه داوری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا نفرات برتر این مرحله به مسابقات کشوری راه یابند.

وی ادامه داد: داوری نیز به این شکل است که شرکت کننده به صورت آنلاین کارنامه خود را دریافت می‌کند و اگر تقاضای تجدید نظر داشته باشد می‌تواند به صورت آنلاین درخواست بدهد.

دهقانی با بیان اینکه امسال به لحاظ کمیت و کیفیت مسابقات مرحله مقدماتی در استان مرکزی پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم گفت: امسال در مرحله مقدماتی ۲۲ نفر شرکت کننده داشته‌ایم در حالی که سال گذشته ۱۲ نفر شرکت کردند که به نوعی امسال یک رکورد محسوب می‌شود. سطح مسابقات استان مرکزی بسیار بالاست و کیفیت شرکت کنندگان نیز افزایش داشته است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: سال گذشته ۸ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند و امیدواریم امسال این آمار نیز افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: تفاوت مسابقات امسال با سال گذشته این است که مقطع سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز به مسابقات اضافه شده و در این مقطع، سه شرکت کننده شامل دو آقا و یک خانم داریم.

دهقانی با بیان اینکه مسابقات کشوری در آذرماه در شهر تبریز برگزار خواهد شد گفت: در عید مبعث نیز چهل و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضور شرکت کنندگانی از ۹۰ کشور جهان برگزار خواهد شد که به نوعی مسابقات قرآن جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی با اشاره به افتخارآفرینی شرکت‌کنندگان استان مرکزی در مسابقات کشوری و بین المللی گفت: سال گذشته رتبه اول قرائت ترتیل در مسابقات بین المللی، رتبه دوم کشوری در بخش دعاخوانی و رتبه دوم کشوری حفظ ۲۰ جزء به شرکت کنندگانی از استان مرکزی تعلق گرفت و یکی از شرکت کنندگان نیز در بین ۶ نفر برتر بخش حفظ کل قرآن کریم در سطح کشور قرار گرفت.

دهقانی با بیان اینکه رقابت در مسابقات سراسری قرآن کریم، بسیار سنگین است تصریح کرد: جامعه قرآنی و موسسات قرآنی استان مرکزی بایستی در آموزش و ارتقا سطح شرکت کنندگان تلاش کنند، ما نیز در اداره‌کل اوقاف وظایفی داریم ولی برگزاری مسابقات به نحوی است که ما بیشتر درگیر اجرای مسابقات هستیم که در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار کرد: استان مرکزی زادگاه و مهد پرورش بیش از یک چهارم مفاخر علمی، فناوری، مذهبی، فرهنگی، پزشکی و مهندسی کشور است و بایستی در حوزه قرآنی نیز به عنوان مهد افتخارآفرینی در کشور تبدیل شویم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072418637
  • خبرنگار : 50598