انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است.

مجید مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن هفته پیوند اولیا و مربیان بر اهمیت نقش این انجمن در ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و تقویت ارتباط بین خانواده و مدرسه تاکید کرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت اولیا و پیوند آنها با مربیان در پیشبرد اهداف آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: با توجه به تنوع نیازهای دانش‌آموزان، مهمترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی آنها، هماهنگی و هم‌سویی نظری و عملی بین مدرسه و خانواده است.

مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان ابهر با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است، ادامه داد: هفته پیوند اولیاء و مربیان فرصت مناسبی برای بیان اهمیت همراهی، همدلی و همکاری دو نهاد مقدس مدرسه و خانواده است.

او با اشاره به اینکه هر یک از دو کانون خانه و مدرسه، به تنهایی امکان عمل موفقیت‌آمیز نخواهد داشت، تصریح کرد: خانه و مدرسه باید به عنوان یک مرکز و یک نهاد تعلیماتی و تربیتی تلقی شوند و مجموعه سیاست و برنامه‌هایی که آموزش‌ و پرورش طراحی و به اجرا در می‌آورد، در این دو کانون بر اساس یک سیاست، یک بینش و یک هدف دنبال می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری «هفته پیوند اولیا و مربیان» ایجاد یک فرهنگ هم‌فکری و همدلی در فضای آموزشی است. این فرهنگ باعث می‌شود تا همه‌ افراد در چرخه‌ آموزش از والدین تا معلمان و مدیران، در ایجاد محیطی سالم و حمایتی برای یادگیری دانش‌آموزان شریک باشند. در نتیجه، همکاری میان خانواده و مدرسه به بهبود کیفیت آموزش و افزایش موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان منجر خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072418594
  • خبرنگار : 50163