نماینده آستانه اشرفیه در مجلس مطرح کرد

اعمال سیاست های حمایتی دولت از برنج کیفی

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس، با بیان اینکه به دنبال سیاست های حمایتی دولت از محصول برنج هستیم، گفت: قیمت برنج کیفی ۹۰ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است.

ابراهیم نجفی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه مجلس در سال ۹۹ مبنی بر خرید محصولات کشاورزی، اظهار کرد: از دولت خواسته شد که همانند گندم، خرید تضمینی برنج را انجام دهد.

وی اعتبار لازم برای خرید تضمینی دو میلیون تن برنج را معادل ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دانست و افزود: عملا امکان خرید تضمینی برنج توسط دولت وجود ندارد و لذا به دنبال سیاست های حمایتی از محصول برنج رفتیم.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، ادامه داد: برنج هاشمی و برنج طارم کیفی بوده و لذا قیمت ۹۰ هزار و ۸۰۰ تومان برای آن تعیین شد، اما قیمت برنج پرمحصول ۷۵ هزار تومان بوده و دولت این برنج را به صورت تضمینی می خرد.

نجفی با بیان اینکه مجوز واردات برنج برای واردکنندگان منوط به خرید برنج کیفی است، خاطرنشان کرد: اعتبار ویژه برای پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی جهت خرید برنج کیفی در نظر گرفته شده است.

وی نمایندگان استان های شمالی را پیگیر موضوع برنج دانست و یادآور شد: به دنبال حذف ارز ترجیحی واردات برنج نیز هستیم.

نماینده آستانه اشرفیه در ادامه به همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم اشاره و اظهار کرد: سالانه حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از محل بودجه عمومی کشور به صندوق بازنشستگان کمک می شود و لذا به دنبال تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان هستیم تا تبدیل به قانون شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072418592
  • خبرنگار : 50040