محاصره و بمباران اردوگاه جبالیا ادامه دارد/ ده‌ها شهید و زخمی در مناطق مختلف غزه

رژیم صهیونیستی از ساعات اولیه امروز سه‌شنبه به حملات خود در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه ادامه داد که ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا، جنگ غزه در حالی وارد سیصد و هفتاد و پنجمین روز خود شد که رژیم صهیونیستی به کشتارهایش به ویژه در مناطق شمال نوار غزه ادامه می‌دهد و بیش از ۱۰ روز است که این مناطق را به محاصره خود درآوده و به تخریب ساختمان‌های آن با هدف کوچاندن فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد.

بر اثر بمباران مستمر اشغالگران به نوار غزه از بامداد روز سه‌شنبه و در حالی که اشغالگران بمباران مناطق شمال نوار غزه را تشدید کردند، ۴۵ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند، منابع فاش کردند که ارتش اشغالگر بشکه‌های انفجاری در غرب اردوگاه جبالیا کار گذاشته است.

شمال نوار غزه

اشغالگران صهیونیست بامداد امروز ساختمان‌های مسکونی در شرق شهرک جبالیا واقع در شمال نوار غزه را منفجر کردند.

به گفته منابع محلی، توپخانه ارتش اشغالگر عصر دوشنبه منزل خانواده «السید» در منطقه الفالوجا در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار داد که در نتیجه آن چهار فلسطینی شهید و تعداد دیگری زخمی شدند.

رسانه‌های فلسطینی در این رابطه گزارش دادند در پی حملات رژیم صهیونیستی به ساختمانی چهار طبقه در منطقه الفالوجا، این ساختمان دچار آتش‌سوزی شد.

خبرنگار المیادین در غزه گفت: توپخانه اشغالگران نزدیک باشگاه الشاطی در غرب شهر غزه را بمباران کرد. منطقه الصفطاوی از دیگر مناطق تحت حملات اسرائیل بود.

خبرنگار المیادین در شمال نوار غزه تاکید کرد: اشغالگران به محاصره خانواده‌ها در محله های الفالوجا و القصاصیب در اردوگاه جبالیا ادامه می‌دهند. مقاومت به مقابله با اشغالگران در محله القصاصیب ادامه می‌دهد.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح امروز سه‌شنبه اعلام کرد که با خمپاره‌های کالیبر ۶۰ سربازان اسرائیلی و خودروهای زرهی آنها در شرق اردوگاه جبالیا را هدف قرار داد.

مرکز نوار غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در غزه نیز سه ساختمان مسکونی واقع در منطقه الصناعیه را بمباران کردند.

در این رابطه دستگاه دفاع مدنی غزه اعلام کرد که نیروهایش به منطقه مورد هدف اعزام شدند.

در مرکز نوار غزه نیز رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شمال غرب اردوگاه النصیرات و نیز اطراف پمپ بنزین «راضی» حمله کرد که در نتیجه آن ۲ تن شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

همچنین بامداد امروز در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در شمال شرق اردوگاه النصیرات، پنج فلسطینی شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

توپخانه ارتش اشغالگر ساعات پایانی روز دوشنبه شمال این اردوگاه را هدف قرار داد.

جنوب غزه

در جنوب نیز خبرنگار الجزیره اعلام کرد که در حمله هوایی به منزلی مسکونی در منطقه بنی سهیلا در شرق خان‌یونس، ۱۰ تن شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

همچنین در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزلی در شهرک «الفخاری» در شرق خان‌یونس هفت فلسطینی از جمله چند کودک شهید و تعدادی زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعات پایانی روز دوشنبه شهرک «عبسان» در شرق خان‌یونس را هدف قرار دادند.

همچنین صبح امروز در حمله دیگری به منزل خانواده «الدحدوح» در اطراف مسجد «صلاح الدین» در محله «الزیتون» در جنوب شرق شهر غزه، سه تن شهید و چند تن دیگر زخمی شدند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی ساعت سه صبح امروز مناطق شمال غربی شهر رفح را بمباران کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساعات اولیه امروز به منزلی در محله «تل‌الهوا» در جنوب غربی شهر غزه حمله کردند.

محاصره‌شدگان

سازمان پزشکان بدون مرز دوشنبه در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد که فلسطینی‌ها در نوار غزه در معرض جنگ نسل‌کشی قرار داشته و با گلوله‌ها محاصره شدند.

این سازمان گزارش داد: اسرائیل حیاط بیمارستان شهدای الاقصی را برای هفتمین بار از مارس ۲۰۲۴ هدف قرار داد.

این سازمان در ادامه تاکید کرد که حملات مکرر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های غزه باید متوقف شده و از این زیرساخت‌ها و نیروهای فعال در حوزه درمان حمایت شود.

مذاکرات شکننده آتش‌بس

نشست «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر با «رونن بار» رئیس شاباک در قاهره بدون اینکه تغییری در مذاکرات تعلیق شده آتش‌بس ایجاد شود، به پایان رسید. ۲ طرف تاکید کردند که دستیابی به توافق آتش‌بسی در غزه و امضای قرارداد تبادل اسرا در شرایط حاضر دشوار است.

حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت آمریکا انجام می‌شود، تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقودی برجای گذاشته است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072418591
  • خبرنگار : 71496