پرداخت بخشی از هزینه درمان ناباروی توسط بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه ۱۵۵۸ زوج نابارور از آغاز اجرای طرح تاکنون در استان شناسایی و در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند، گفت: ۷۰ درصد هزینه‌های مربوط به درمان ناباروری زوج‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

سعید کرمی‌زنجانی امروز (سه‌شنبه ۲۴ مهر ماه) در نشست خبری، با اشاره به اقدامات انجام شده، اظهار کرد: ۵۳ درصد جمعیت استان معادل ۶۱۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند و ۶۳ درصد جمعیت تحت پوشش سازمان را روستاییان تشکیل می دهند. ۲۳ درصد جمعیت صندوق اداره‌کل را بیمه‌شدگان سلامت همگانی، ۱۱ درصد را کارمندان و پنج درصد را نیز سایر اقشار تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: در ۶ ماه گذشته بیش از ۲۵ هزار عملیات بیمه‌گری این سازمان در استان انجام شده است و روزانه به طور میانگین بیش از ۶ هزار نسخه سرپایی و حدود ۳۰۰ مراجعه بستری موقت بیمه سلامت در بیمارستان‌های استان ثبت می‌شود.

کرمی‌زنجانی با بیان اینکه هزینه‌های ماهانه اسناد پزشکی این اداره کل بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۵ کارشناس در بیمارستان‌های طرف قرارداد مشغول به کار هستند و از سال ۱۴۰۰ نیز پاسخگویی برخط به سوالات مراکز طرف قرارداد برقرار شده است.

او در ادامه با بیان اینکه سقف تشویقی بیمه سلامت برای اهداکنندگان کلیه افزایش یافته است، گفت: خدمات بستری این بیمه برای سه دهک اول به صورت رایگان ارائه می‌شود و سهم سازمان در هزینه‌های سرپایی به ۸۵ درصد افزایش یافته است و روستائیان نیز می‌توانند به صورت رایگان از خدمات بستری استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان ترک اعتیاد نیز تحت پوشش قرار گرفته است، گفت: هم اکنون ۲۴ مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان فعال و طرف قرارداد بیمه سلامت استان است.

وی به رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری برای کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی - دانشگاهی اشاره کرد و یادآور شد: در زمان حاضر این طرح در بیمارستان‌های ارتش، امام حسین (ع) و امید ابهر عملیاتی نمی‌شود به دلیل آنکه این مراکز دولتی - دانشگاهی نیستند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403072418590
  • خبرنگار : 50160