رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران مطرح کرد

اهمیت توجه به پدافند غیرعامل در حوزه سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن اشاره بر اهمیت امنیت غذایی و لزوم جلوگیری از مخاطرات در این حوزه، بر ضرورت توجه به پدافند غیرعامل در حوزه سلامت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر نادر توکلی در «همایش ملی امنیت غذایی با رویکرد پدافند غیرعامل» که صبح امروز، ۲۴ مهر ماه در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: وجود شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در کشور بیانگر این است که امنیت غذایی از اهمیت فراوانی برخوردار است و به همین دلیل باید از مخاطرات این حوزه جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور یک کار بین‌بخشی است، اظهار کرد: این شورا با کار تیمی می‌تواند از مخاطرات و تهدیدات حوزه غذا جلوگیری‌ کند. برگزاری همایش‌ها و سمینارها حوزه غذا با رویکرد پدافند غیر عاملی در دانشگاه‌ها می‌تواند در وهله نخست سبب افزایش آگاهی کارشناسان و متخصصان حوزه غذا و در وهله دوم سبب همکاری بین‌بخشی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک موضوع بین‌بخشی است، گفت: هر اقدامی در زمینه‌های مختلف مانند زیرساخت، توسعه، منابع انسانی و فرایندها صورت می‌گیرد، می‌بایست از پیوست پدافند غیرعامل برخوردار باشد. منظور از پیوست پدافند غیرعامل این است که ملاحظات و نکات مدنظر سند پدافند غیرعامل در هر اقدام و عملی لحاظ شود. پیوست پدافندی باید در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه سلامت در کانون توجه قرار گیرد.

توکلی با بیان این دستگاه‌ها باید نسبت به وظایف خود آگاه باشند، اظهار کرد: تمام مجموعه‌ها و دستگاه‌ها باید نسبت به وظایف خود در حوزه امنیت غذایی آگاه باشند. دانشگاه علوم پزشکی ایران در سند پدافند غیرعامل خود به برگزاری همایش‌ها و سمینارها با موضوع‌های مختلف با رویکرد پدافندی توجه کرده است.

در ادامه دکتر محسن نوری - رئیس اداره پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این برنامه گفت: شبکه غذایی کشور باید ارتقاء یابد. به طور قطع با انجام قداماتی می‌توانیم میزان ذخایر استراتژیک خود یعنی غذا را افزایش دهیم.

همچنین دکتر علی‌محمد لطیفی - معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل در این همایش گفت: خداوند در قرآن کریم بر «پاک» و «حلال» بودن غذاها تاکید کرده است. اگر غذا پاک و حلال نباشد می‌تواند هدف تروریستی باشد.

وی گفت: حلال و پاک بودن باید در کانون توجه قرار گیرد؛ چرا که برخی از مواد غذایی مانند «کلاژن» از منابع غیرحلال مانند دم موش صحرایی، خوک و جنین انسان‌ها تامین می‌شود و این نکته باید در کانون توجه قرارگیرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403072418580
  • خبرنگار : 71664