رئیس اداره حفاظت محیط زیست خبر داد:

کشف و ضبط ۱۵۰ کیلوگرم انواع ماهی از صیادان متخلف در پارس آباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس آباد گفت: در عملیات کمین چند ساعته، از خاطیان ۱۵۰ کیلوگرم لاشه انواع ماهیان و آلات صید از جمله قایق بادی و متعلقات کشف و ضبط شد.

 شاهین جهانگیرزاده ۲۴ مهر در جمع خبرنگاران گفت: در اقدامی مشترک، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد با همکاری ماموران پاسگاه مرزی تازه کند، پس از کمین چند ساعته در نوار مرزی رودخانه ارس موفق به دستگیری ۲ نفر از صیادان غیرمجاز حرفه ای شدند که با استفاده از شوکر برقی به صید غیرقانونی ماهی در نوار مرزی رودخانه ارس مبادرت می کردند.

جهانگیرزاده افزود: این عملیات پس از کمینی چند ساعته به نتیجه رسید و طی آن، از خاطیان ۱۵۰ کیلوگرم لاشه انواع ماهیان و آلات صید از جمله قایق بادی و متعلقات کشف و ضبط شد و متهمان بلافاصله پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: استفاده از تجهیزات نامتعارف و غیراستاندارد نظیر شوکرهای برقی برای صید ماهی علاوه براینکه با قوانین محیط زیست مغایرت دارد، موجب نابودی ماهیان و دیگر موجودات آبزی در منطقه می شود و به صورت گسترده بر سلامت اکوسیستم آبی تاثیر منفی می گذارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس آباد ضمن قدردانی از همکاری علاقه مندان به محیط زیست، از کلیه دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف محیط زیستی مراتب را از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072418566
  • خبرنگار :