اعضای شورای شهر تهران مطرح کردند

از لزوم ساماندهی موتورسیکلت سواران در پایتخت تا ضرورت تغییر رویکرد برای ورود مسئولان به خطوط ویژه

اعضای شورای شهر تهران نظرات خود در مورد وضعیت راهنمایی و رانندگی در تهران را بیان کردند و بر لزوم ساماندهی موتورسبکلت سواران در پایتخت تأکید کردند.

به گزارش ایسنا،‌ اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش رئیس پلیس راهور فراجا به بیان نظرات خود پرداختند و مهدی چمران با تأکید بر اینکه به دلیل برگزاری جلسه شورای شهر امکان حضور در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان را نداشتیم، گفت: البته به نمایندگی از شورای شهر آقای نادعلی در مراسم تشییع حاضر می‌شوند.

مهدی اقراریان با تأکید بر اینکه لازم است از توان بخش خصوصی برای مهار ترافیک استفاده کنیم و همچنین لازم است که رانندگان رتبه بندی شوند، اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که یک دفتر هماهنگی با راهور در مجموعه معاونت حمل ونقل ایجاد شود و یکی از افسران زبده راهور مدیریت این دفتر را با حکم شهردار تهران برای رصد ترافیک تهران برعهده بگیرند، چراکه شاهد عملکرد ضعیف مدیریت ترافیک در دوره فعلی مدیریت شهری هستیم.

لزوم ورود پلیس به سد معبرهای خیابانی

حضور خودروهای بی شمار با چراغ ال ای دی در خطوط ویژه سوال برانگیز است

مهدی عباسی نیز با بیان اینکه شهرداری تهران در ارائه مأموریت‌های خود به همکاری سایر سازمانها نیاز دارد گفت: لازم است پلیس راهور در مورد سد معبرهای خیابانی مثل رستورانها، وانتی‌ها و نمایشگاه خودرو داران وارد شود و همچنین وضعیت خط ویژه تهران زیبنده نیست و حضور خودروهای بی شمار با چراغ ال ای دی سوال برانگیز است که آیا ما این همه مسئول داریم و لازم است مجوزها محدود شود و با خودسران هم برخورد شود.

با وجود موتورها و رفتارهای پرخطر، امنیت جانی در معابر و پیاده روها نداریم

در ادامه جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با انتقاد از رفتار برخی موتورسیکلت سواران افزود: باید در مورد موتورسیکلت سوارن اقدام ویژه‌ای رخ دهد؛ چراکه ما با وجود موتورها و رفتارهای پرخطر برخی از آنها امنیت جانی در معابر و پیاده روها نداریم و چگونه است که موتورسیکلت‌ها در برخی کشورها منظم و مرتب همه با کلاه تردد می‌کنند؛ اما در اینجا این مهم محقق نمی‌شود؟

اخذ معاینه فنی موتورسیکلت در کشور نزدیک به صفر است

خسارت ۳.۵ میلیارد دلاری آلایندگی هوا به سلامت تهرانی‌ها

پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری نیز با بیان اینکه عدد اخذ معاینه فنی موتورسیکلت در کشور نزدیک به صفر است و باید کاری انجام شود، گفت: تقاضا داریم اخذ معاینه فنی موتورسیکلت‌ها که چندین برابر خودروها آلایندگی تولید می‌کنند مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که آلودگی هوا حدود ۱۱ میلیارد دلار در حوزه سلامت مردم خسارت می‌زند که در شهر تهران این عدد حدود سه ونیم ملیارد دلار است و همچنین خواستاریم اقداماتی انجام شود که معاینه فنی خودروها نیز از همان شهرهای خود صورت گیرد.

علیرضا نادعلی نیز با تأکید بر اینکه یکی از بخش‌های مهم فرهنگ‌سازی است، گفت: لازم است فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی مورد تأکید قرار گیرد و باید سرمایه گذاری مجدد بر مسئله ترافیک شود.

پلیس با تردد مدیران از خطوط ویژه برخورد کنند

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر نیز با تأکید بر اینکه لازم است پلیس با تردد مدیران از خطوط ویژه برخورد کنند، گفت: متأسفانه برخی از مدیرانی که جزو پروتکل‌های امنیتی نیستند برای تردد از خطوط ویژه از پلیس مجوز گرفته‌اند و خواستار بررسی بیشتر هستیم.

میثم مظفر عضو کمیته بودجه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه موضوع تردد بلند مدت خودروهای پلاک‌های غیر تهران که موجب ایجاد ناهنجاری و ترافیک می شود باید مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: اینکه سربازان به صورت دستی در خط ویژه هستند و این خطوط را کنترل می‌کند، ابتدایی است و باید راهکارهای دیگری احصا شود و شاهد کمک ویژه شورای شهر به پلیس راهور در این دوره بودیم که یادگاری این دوره برای پلیس است که بودجه را افزایش داد.

تنها ۱۰ درصد از ۵ میلیون موتورسیکلت در تهران معاینه فنی دارند

همچنین سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران هم با بیان اینکه در شش ماهه دوم سال با پدیده افزایش آلودگی هوا مواجه هستیم که یکی از دلایل تشدید این آلودگی تردد موتورسیکلت‌هاست، اظهار کرد: بر اساس آمارهاحدود ۵ میلیون موتورسیکلت در تهران داریم که حتی ۱۰ درصد آنها معاینه فنی ندارند و باید فکری کرد.

وی با تأکید بر اینکه حضور موتورسیکلت‌ها در پیاده روها تردد را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: تهران نیازمند مدیریت ترافیک است و سند جامع حمل ونقل تهران باید مورد بررسی قرار گیرد و طرح ترافیک نیز باید متناسب با شرایط ترافیک به‌روز رسانی شود.

لزوم طراحی سامانه‌ای برای ارائه گزارشات مردمی به پلیس

همچنین حبیب کاشانی نیز با تأکید بر اینکه سردار حسینی دوباره به خانه خود برگشت چراکه سالها زحمت ترافیک تهران را کشیدند، گفت: چرا از پتانسل عظیم ظرفیت مردمی استفاده نمی‌کنیم وقتی جرایم بازدارنده نیست، فرهنگ سازی نشده و ترافیک مهار نمی‌شود، باید از ظرفیت مردم برای مهار ترافیک کمک کنید و سامانه‌ای طراحی کنید تا مردم و شهروندان گزارشات خود را به دست پلیس برسانند.

بانک اطلاعات خودرویی با شهرداری تهران و پلیس ایجاد شود

زهرا شمس احسان نیز با بیان اینکه مصوبات زیادی در مورد اصلاح گره‌های ترافیکی و روان‌سازی ترافیک داریم، اظهار کرد: پلیس باید در مورد نظم دهی به موتورسیکلت‌ها اقدامات موثر داشته باشد و برای موتورسیکلت بانوان نیز در دستورکار قرار گرفته و هم اندیشی صورت گیرد و لازم است که پلیس در مورد شهروندان قانون مدار پیشنهادات را به شورای شهر معرفی کنند و بانک اطلاعات خودرویی با شهرداری تهران و پلیس ایجاد شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403072418549
  • خبرنگار : 71368