نظارت شورای توسعه فرهنگ قرآنی بر هزینه‌کرد اعتبارات در استان‌ها چگونه است

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور نکاتی را درباره نظارت این شورا بر هزینه‌کرد بودجه‌های قرآنی در استان‌ها و همچنین استعدادیابی قرآنی در استان‌ها بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی در حاشیه سفر به شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به اینکه نظارت شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور بر توزیع عادلانه بودجه‌های قرآنی در استان‌ها چگونه است و تأکید شورا بر هزینه‌کرد بودجه‌ها در کدام قسمت است، گفت: کمیسیون تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ۷ حوزه آموزش عمومی، آموزش عالی، پژوهش، تبلیغ، ترویج، تدبر و حفظ در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به این ۷ حوزه و متناظر با این‌ها در استان‌ها به حسب اقتضائات کارگروه‌هایی تشکیل خواهد شد، در خصوص نظارت نیز گفت: در ستاد مرکزی با ورودی که معاونت نظارت شورا توسعه فرهنگ قرآنی دارد و هم در استان‌ها با کارگروه‌هایی که در این زمینه تشکیل می‌شود، اقدامات نظارتی صورت می‌گیرد.

حسینی ادامه داد: همچنین با اهتمامی که توسط ائمه جمعه، خادمان قرآن، نهادهای حاکمیتی و مردمی قرآنی دارند، امیدواریم در زمینه هزینه‌کرد اعتبارات قرآنی اقدام مناسبی در سطح استان‌ها انجام شود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی همچنین در پاسخ به اینکه آیا این شورا در بحث استعدادیابی و پرورش آن‌ها در سطح استان‌ها هم ورود می‌کند، گفت: بله. فراخوان اخیری که شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای حمایت طرح‌های قرآنی اعلام کرده بود، یکی از محورهای اصلی همین مسئله است که ذیل کمیسیون تبلیغ و ترویج سرفصلی برای آن پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه کشف استعدادهای قرآنی و تربیت آن‌ها از محورهای اصلی کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی است، گفت: تقریباً ۵ طرح خوب هم در همین فراخوان اخیر دریافت شده بود که ان‌شاءالله مورد حمایت دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072418526
  • خبرنگار : 50976