سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد

رشد ۳۱ درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی

سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: صادرات غیرنفتی از گمرکات آذربایجان شرقی در ۶ ماهه سال‌جاری با افزایش ۲۱۵ میلیون دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، با رشد ۳۱ درصدی به رقم ۹۰۲ دلار رسید.

عبدالحمید سرتیپی ضمن تشریح صادرات غیرنفتی استان اظهار کرد: میزان وزنی صادرات از گمرکات استان در شش ماهه امسال ۱.۹ میلیون تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی از کل گمرکات کشور معادل ۳۶۶ دلار است که این رقم برای کالاهای صادراتی استان ۴۶۷ دلار ثبت شده است.

وی با بیان اینکه اقلام صادراتی استان در این مدت ۱۱۵۰ ردیف تعرفه است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ ردیف تعرفه، رشد دارد.

سرپرست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین از رتبه ششم استان در صادرات غیرنفتی در بین سایر استان‌های کشور خبر داد و گفت: این جایگاه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲رتبه ارتقا یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، وی بیان کرد: بخش کالایی معدن، صنایع معدنی، همچنین فرش و صنایع دستی به ترتیب ۳۸.۶ و ۳۹.۸ درصد رشد ارزشی را به ثبت رسانده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072418479
  • خبرنگار :