امیر قطر: ساده‌ترین راه جلوگیری از تشدید تنش در مرز لبنان، توقف جنگ غزه است

با تداوم جنایات صهیونیست‌ها، امیر قطر خواستار توقف جنگ علیه لبنان و نیز خاتمه بخشیدن به جنگ نسل‌کشی علیه غزه شد. او تاکید کرد که ساده‌ترین راه برای جلوگیری از تشدید تنش در مرز لبنان، توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است.

به گزارش ایسنا، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در سخنانی خاطرنشان کرد: «مسأله فلسطین اولویت اصلی ماست.»

امیر قطر در ادامه افزود، رژیم صهیونیستی با اجرای طرح‌های از پیش آماده شده در مناطق دیگری مانند کرانه باختری و لبنان، عامدانه گسترش تجاوزات را برگزید.

وی همچنین تصریح کرد: «ما در نوامبر سال گذشته موفق شدیم به توافق آتش‌بس که اجرا شد، دست یابیم.»

امیر قطر امروز (سه‌شنبه) در افتتاحیه مجلس شورای قطر تاکید کرد که رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب این همه کشتار و اقدام به ویرانی چاره‌ای جز تسلیم شدن به راهکار تشکیل ۲ دولتی نخواهد داشت.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، وی همچنین گفت: «ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که تجاوزات اسرائیل علیه جامعه فلسطین را متوقف کند. ما همچنین خواستار توقف تجاوزات علیه لبنان و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی از جمله قطعنامه ۱۷۰۱ هستیم.»

امیر قطر در ادامه اظهار کرد: «خرابی و ویرانی در مقابله با مردم استوار فلسطینی که به حقوق مشروع خود پایبند هستند، کارساز نخواهد بود.»

تمیم بن حمد آل ثانی تاکید کرد: «ما مجددا حملات هوایی و عملیات نظامی نیروهای اشغالگر اسرائیلی علیه لبنان را محکوم می‌کنیم.»

امیر قطر خواستار توقف جنگ علیه لبنان و نیز خاتمه بخشیدن به جنگ نسل‌کشی علیه غزه شد. وی عنوان کرد، ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای ممانعت از تشدید تنش در مرزهای با لبنان، توقف جنگ نسل‌کشی علیه غزه است.

امیر قطر ادامه داد: «ما از رویکرد گفت‌وگو و دیپلماسی پیشگیرانه پیروی می‌کنیم و از راهکارهای سیاسی توافق‌شده و حل و فصل اختلافات از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم.»

وی همچنین گفت: «ما در صورت امکان میانجیگری می‌کنیم که این امر نیاز به انعطاف و نرمی لازم برای ایفای این نقش دارد. ما نسبت به تشدید خطرناک تجاوزات اسرائیل که هر روز دامنه آن در حال گسترش است و همچنین نسبت به پیامدهای آن بر کشورهای همسایه و منطقه هشدار می‌دهیم.»

ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنایت‌ها و کشتارهایش علیه ملت فلسطین، صبح دوشنبه دوم مهر به گمان اینکه می‌تواند قدرت نظامی حزب‌الله لبنان را تضعیف کند، حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد و تا بدین لحظه هزاران شهید زخمی بر جای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است. حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات منحصر به‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

در طول ماه‌های گذشته، میانجی‌های قطری و مصری به دنبال پر کردن شکاف و دستیابی به توافق بودند، اما با توجه به شکاف بزرگ میان ۲ طرف (حماس و رژیم صهیونیستی)، به‌ویژه با اصرار اشغالگران بر ادامه جنگ پس از تکمیل توافق و مخالفت مقاومت با این ایده، این امر محقق نشد. در ماه مه گذشته، حماس با پیشنهاد میانجی مصری موافقت کرد و صراحتا آن را اعلام کرد، اما کابینه رژیم اشغالگران به ریاست بنیامین نتانیاهو این پیشنهاد را رد کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072418476
  • خبرنگار : 71588