تاکید فرماندار آستارا بر انجام دقیق سرشماری کشاورزی

فرماندار آستارا با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای انجام دقیق سرشماری کشاورزی، گفت: امکانات موجود برای پشتیبانی از اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان مرزی بندر آستارا استفاده خواهد شد.

محمدرضا شهاب‌زاده روز سه‌شنبه ۲۳ مهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی یکی از ابزارهای حیاتی برای برنامه‌ریزی و توسعه بخش کشاورزی است و کمک می‌کند اطلاعات دقیقی از وضعیت منابع و تولیدات کشاورزی به دست بیاوریم و تصمیمات بهتری برای آینده بگیریم، اظهار کرد: این اطلاعات به ما کمک می‌کند بتوانیم نقاط قوت و ضعف کشاورزی شهرستان مرزی بندر آستارا را شناسایی و برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت و توسعه هدفمند کردن بخش کشاورزی در نظر بگیریم. 

وی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی، دهیاران، کشاورزان و فعالان این حوزه برای اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان آستارا شد و گفت: اطلاع رسانی صحیح این طرح موجب همراهی بهتر مردم و در نتیجه کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌شود.

شهاب زاده با بیان اینکه از امکانات موجود برای پشتیبانی از اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی استفاده خواهیم کرد، افزود: برای اجرای بهتر سرشماری عمومی کشاورزی از ظرفیت رسانه‌ها و پیام رسان های داخلی و فضای مجازی، تبلیغات محیطی، صنوف کشاورزی و دهیاران به کشاورزان استفاده شود. 

فرماندار آستارا با اشاره به آغاز روند سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان‌ماه، تصریح کرد: همه امکانات مورد نیاز برای انجام سرشماری عمومی کشاورزی در سطح شهرستان بسیج شود.

شهاب زاده با تاکید بر اهمیت دقیق برگزار کردن سرشماری عمومی کشاورزی، گفت: تهیه یک بانک اطلاعاتی برای برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده در حوزه کشاورزی ضروری است.

به گزارش ایسنا، ششمین سرشماری عمومی کشاورزی از دوازدهم آبان ماه در سراسر کشور آغاز و به مدت ۴۵ روز ادامه می‌یابد.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072418468
  • خبرنگار : 50532