رئیس پلیس آگاهی فراجا اعلام کرد

لزوم استفاده از نرم‌افزارهای جدید چهره‌نگاری برای ارتقای کشف جرم

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه نمونه‌برداری های ژنتیکی از صحنه‌های وقوع جرم باید به صورت کاملا علمی پیگیری شود، گفت: نرم افزارهای چهره نگاری جدید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داخلی باید موردبهره برداری قرار گیرد تا شاهد ارتقای کشف علمی جرم درجامعه باشیم.

به گزارش ایسنا، سردار محمد قنبری در جلسه شور معاونان پلیس آگاهی فراجا ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: جهت پیشبرد اهداف و دسترسی به مجرمان باید به سمت اقدامات علمی حرکت کنیم چرا که امروزه در دنیا توسعه نیروی انسانی بدون توجه به فناورهای هوشمند معنایی ندارد وبایدگفت که در این خصوص اقدامات اولیه خوبی در پلیس انجام شده است.

وی با بیان اینکه نمونه برداری های ژنتیکی از صحنه های وقوع جرم باید به صورت کاملا علمی پیگیری شود، افزود: نرم افزارهای چهره نگاری جدید با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان داخلی بایدموردبهره برداری قرار گیرد تا شاهد ارتقاء کشف علمی جرم درجامعه باشیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ضمن تاکید به کنترل مجرمان با استفاده از سامانه های هوشمند، گفت: تیم های بررسی صحنه جرم باید آموزش های تخصصی و به روز را ببینند واین موضوع رسیدگی به پرونده ها و کشف جرایم کمک مطلوبی حاصل شود.

وی همکاری های بین المللی با سایر کشورها در حوزه تحقیقات جنایی و انتقال دانش و تجربه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: کارشناسان در سمینارها و همایش های بین الملی مشارکت داشته باشند که لازم است در این رابطه با اینترپل نیز هماهنگی های لازم صورت گیرد.

سردار قنبری با اشاره به ایجاد روابط راهبردی با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان، خاطرنشان کرد: از ظرفیت مراکز دانشگاهی استفاده و ایده ها و طرح های تحقیقاتی از سراسر کشور احصاء و پیگیری شود تا با استفاده از آنها درجهت پیشبرد اهداف سازمانی اقدامات موثری به عمل آید.

به گزارش سایت پلیس، وی عنوان کرد: حرکت شتابان کشف علمی جرایم و همکاری های بین المللی با سایر کشورها در حوزه انتقال دانش و تجربه در دستور کار پلیس است.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403072418465
  • خبرنگار :

برچسب‌ها