رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اعلام کرد

شرکت بیش از۷۵۰ هزار دانش‌آموز در اردوهای راهیان نور و پیشرفت 

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۷۵۰ هزار دانش آموز در اردوی راهیان نور و پیشرفت امید و ... شرکت کردند گفت: از دیگر برنامه‌های ما در اردوهای آینده واگذاری برخی مسولیت‌های درون اردویی به دانش آموزان است. تمرکز بر جهاد تبین در قالب اردوی راهیان پیشرفت از دیگر ماموریت‌ها در برگزاری اردوهاست.

به گزارش ایسنا، سردار مجتبی باستان در نشست هم‌اندیشی راهیان نور که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال جاری بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۷۵۰ هزار دانش آموز در اردوی راهیان نور و پیشرفت امید و...شرکت کردند که این موضوع در جای خود یک عملیات بزرگ فرهنگی است.

وی با تأکید بر این‌‍‌که این کار توفیق خدمت برای شهداست، افزود: بر اساس تدابیر اندیشیده شده به دنبال برگزاری راهیان نور در تمام فصول سال هستیم تا به صورت تلفیقی با راهیان پیشرفت نیز برگزار شود.

سردار باستان ادامه داد: بنا داریم در اردوهای آتی، الویت اردویی را با مدارس نیازمند به توجه بیشتر قرار دهیم.

وی به برگزاری اردوها در فضای حقیقی و مجازی اشاره کرد و گفت: باید با تولید محتواهای مناسب و جذاب، بخشی از فضای مجازی دانش آموزان را به نحو احسن پر کنیم.

باستان ادامه داد: آموزش و پرورش در میان سایر دستگاه‌ها؛ بیشترین اعزام اردویی به راهیان نور و پیشرفت را داشته است که خروجی ان دانش آموز در تراز انقلاب خواهد شد.

باستان بر حضور مربیان و معلمان در این اردوها تاکید کرد و گفت: از دیگر برنامه‌های ما در اردوهای آینده واگذاری برخی مسولیت‌های درون اردویی به دانش آموزان است. تمرکز بر جهاد تبین در قالب اردوی راهیان پیشرفت از دیگر ماموریت‌ها در برگزاری اردوهاست.

وی تأکید کرد: در مجموع در سال گذشته بیش از۲۴۱ هزار دانش آموز به صورت ویژه از اردوی راهیان نور بهره‌مند شدند.

در ادامه محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش یکی از بسترهای امید بخش و امید افرین را اردوهای راهیان نور دانست و گفت: اگر می‌خواهیم دانش آموزانی با هویت ملی و دینی داشته باشیم با ورود در این مسیر، میسر خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه هفتم،آموزش و پرورش مکلف است که همه دانش آموزان را به اردو ببرد و یکی از تجلی گاه‌های این مهم؛ اردوی راهیان نور است.

پورثانی با اشاره به ایاب و ذهاب دانش آموزان در اردوی راهیان نور و پیشرفت بیان کرد: باید از ظرفیت‌های ریلی برای جابجایی دانش‌آموزان در اردوها استفاده کرد. این امر در افزایش مخاطبان اردو نقش مهمی دارد.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های شوراهای آموزش و پرورش، شهرداری ودهیاری‌ها و حتی وزارت کشور نیز برای انجام بهتر و موثرتر این مهم بهره گرفت.

پورثانی به بکارگیری ظرفیت‌های رسانه‌ای هم اشاره کرد و گفت: تولیدات و محتواها در انجام این کار تاثیر مستقیمی روی جامعه هدف خواهد گذاشت.

در ادامه نشست علی رمضانی، مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور با ارزش‌ترین اردوی وزارت آموزش و پرورش است، بیان کرد:خدارا شاکریم که کسی در راس وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است که خودش راوی راهیان نور است.

وی ادامه داد: یقین دارم که امسال اردوی راهیان نور با کیفیت بالاتری برگزار خواهد شد. 

رمضانی تاکید کرد: باید همه مدارس ما رنگ و بوی شهادت داشته باشد تا فرهنگ ایثار در میان دانش آموزان به عنوان الگویی برتر نهادینه شود.

حسین صادقی، رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت تبیین اهداف و عظمت اردوی راهیان نور، گفت: تبیین رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های صورت گرفته در دوران ۸ سال دفاع مقدس و تشریح زوایای مختلف و اهداف این موقعیت فرهنگی وتربیتی، یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش است که باید به نحو شایسته‌ای صورت پذیرد تا نسل‌های آتی با ارزش‎ها، باورها و فرهنگ دفاع مقدس به خوبی آشنا شوند.

وی ادامه داد: اردوی راهیان نور فرصتی مغتنمی است برای دانش آموزانی که ۸ سال دفاع مقدس را ندیده‌اند و ما با برگزاری این اردوها زمینه رشد و معرفت دانش آموزان را فراهم می‌سازیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش بر نقش رسانه در تبیین دستاوردها نظام جمهوری تأکید کرد و افزود: ضروری است بسترهای امن برگزاری این اردوها را فراهم شود و مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی با بکارگیری تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای درون و برون سازمانی خود در انجام این ماموریت، گام‌های مؤثری برخواهد داشت.

علی‌نقی یزدان‌پناه، مشاور تشکل‌های دانش آموزی وزیر آموزش و پرورش نیز در ادامه با ارائه چند پیشنهاد بیان کرد: جهت افزایش اردوهای دانش آموزی باید از ظرفیت‌ استان‌های درگیر استفاده کرد و به دنبال برگزاری اردوهای یک روزه بود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد سهمیه بیشتری به استان‌هایی که فاصله مکانی زیادی تا مقصد نهایی دارند؛ داده شود.

وی بر تدوین برنامه‌ای ویژه برای مربیان اردویی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت معلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی هم استفاده کرد و برای آن‌ها نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدبیر کرد زیرا بسیاری از این نومعلمان جنگ را ندیده‌اند.

در ادامه این نشست، سردار قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج  بیان کرد: از آموزش و پرورش انتظار می‌رود به جهت نقش ارزشمند در حوزه تربیتی و امید آفرینی به صورت ویژه ورود کند.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس و حضور دانش آموزان در جبهه‌های حق علیه باطل، ادامه داد: همانطور که می‌دانید دفاع مقدس؛ سبب تحولات بزرگی در میان دانش آموزان در آن دوران شده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، به گفته وی برگزاری اردوی راهیان نور و پیشرفت هم تأثیرات عمیقی در میان دانش آموزان گذاشته است.

سردار قریشی بر استمرار و تعمیق بخشی و تمهید راهکارهایی تأکید کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403072418445
  • خبرنگار :